بر اساس ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه، ادغام، انتزاع و انحلال وزارتخانه‌ها، موسسات، سازمان‌ها و واحدهای زیرمحموعه وزارتخانه‌ها باید با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از تفسیر به رأی قانون از سوی طریقت‌منفرد درباره موضوع انتزاع دو دانشگاه ایران و تهران، گفت: بر اساس ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه، ادغام، انتزاع و انحلال وزارتخانه‌ها، موسسات، سازمان‌ها و واحدهای زیرمحموعه وزارتخانه‌ها باید با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام شود.

محمدحسین قربانی در گفت ‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات اخیر طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره قانونی بودن طرح انتزاع دانشگاه ایران از دانشگاه تهران، گفت: به طور حتم طریقت‌منفرد باید به قانون رجوع کند، زیرا تمام قوانین نظام سلامت با انتزاع دو دانشگاه مخالف است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه قانون باید ملاک عمل تمام مسئولان حوزه سلامت قرار گیرد، افزود: اگر در گذشته اقدام غیرقانونی برای ادغام دو دانشگاه تهران و ایران صورت گرفته است، مسئولان کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی نباید آن اقدام خلاف قانونی را با خلافی شدیدتر جواب بدهند.

تفسیر قانون وظیفه طریقت‌منفرد نیست


قربانی با انتقاد از تفسیر به رأی قانون از سوی طریقت‌منفرد درباره موضوع انتزاع دو دانشگاه ایران و تهران، خطاب به وی گفت: به‌طور حتم وظیفه اجرای قانون و مصوبات وظیفه مجلس است، نه اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌‌پزشکی برای خود قانون را تفسیر کند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون هر گونه تغییر و تحولات در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با مجوز و تأیید هیأت امنای دانشگاه مذکور صورت گیرد، تصریح کرد: مسئولان کنونی حوزه سلامت ادعا دارند که دو سال گذشته ادغام دو دانشگاه تهران و ایران یک شبه از سوی هیأت امنای دانشگاه ایران انجام شده است، پس اکنون هم باید برای انتزاع این دو دانشگاه از هیأت امنای دانشگاه تهران مجوز بگیرد، اما شاهد هستیم که رئیس‌جمهور بدون طی مراحل قانونی دستور انتزاع دو دانشگاه را صادر کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه، ادغام، انتزاع و انحلال وزارتخانه‌ها، موسسات، سازمان‌ها و واحدهای زیرمحموعه وزارتخانه‌ها باید با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام شود، این در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به صورت خودسرانه اقدام به انتزاع غیر قانونی دو دانشگاه  ایران از تهران وکرده است.

 ارسال نامه یک نماینده به کمیسیون تلفیق برای اختصاص ندادن بودجه به دانشگاه ایران


وی از ارسال نامه برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون تلفیق خبر داد و افزود: در این نامه درخواست شده است که در بودجه ۹۲ اعتباری برای دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظر گرفته نشود.

 مسئولان حوزه سلامت با روضه‌خوانی و فرافکنی ‌دنبال پیشبرد اهدافشان هستند


قربانی با یادآوری حکم دیوان محاسبات مجلس درباره غیرقانونی بودن انتزاع دو دانشگاه ایران و تهران، تصریح کرد: دیوان محاسبات به‌عنوان بازوی نظارتی مجلس به صراحت اعلام کرده که احیاء دانشگاه علوم پزشکی ایران غیرقانونی و موجب اتلاف بیت‌المال است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی تنها پشت جریان‌های حزبی و سیاسی قرار گرفته‌اند، افزود: به‌طور حتم جایگاه علم باید در مسیر قانون ترسیم شود، نه اینکه مسئولان با روضه خوانی و فرافکنی به‌دنبال پیشبرد اهدافشان باشند.

آمادگی پزشکان مجلس برای مناظره با طریقت‌منفرد درباره مشکلات حوزه سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برهه زمانی حساس و سخت کنونی مسئولان حوزه سلامت باید دست از سیاسی‌کاری بردارند، گفت: نمایندگان مجلس و حتی خود من حاضرم درباره انتزاع دو دانشگاه تهران و ایران با طریقت‌منفرد مناظره کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha