سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 72679

سلامت نیوز : رییس نظام پزشکی تهران با بیان اینکه کوبیدن جامعه پزشکی در هیچ قاموسی قابل دفاع نیست، گفت: ما به شدت به دنبال آن هستیم که هویت و جایگاه جامعه پزشکی را افزایش دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی‌اصغر پیوندی در «دوازدهمین کنگره شنوایی‌شناسی ایران» آموزش مداوم را اصلی اجتناب‌ناپذیر در تمام امور پزشکی دانست و گفت: با توجه به گسترش روزافزون علوم پزشکی، اگر نتوانیم خود را با یافته‌های جدید تطبیق دهیم، بی‌تردید از دور رقابت خارج خواهیم شد، چرا که طول عمر علوم حداکثر هشت سال است.

وی با اشاره به چاپ حدود 30 هزار مجله علمی پژوهشی در دنیا، افزود: از آنجا که علوم پزشکی از گستره بسیار وسیعی برخوردار است، باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم. همچنین با توجه به تغییر الگوی بیماری‌ها و همچنین افزایش هزینه‌ درمان بیماری‌ها، برگزاری چنین همایش‌هایی سبب می‌شود که خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم و بتوانیم نقش محوری خود را به خوبی ایفا کنیم.

رییس نظام پزشکی تهران با اشاره به فعالیت 168 انجمن علمی تخصصی در کشور، گفت: یکی از وظایف عمده انجمن‌های علمی و تخصصی، ارتقای سطح دانش اعضاست. انجمن‌های علمی و تخصصی، نقش‌های محوری بسیار زیادی دارند و بازوی توانمند علمی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی هستند. سازمان نظام پزشکی در تمام کارهای علمی و پژوهشی خود از انجمن‌های علمی و تخصصی استفاده می‌کند. لازم است با حمایت‌های مالی از منابع مشخص، دغدغه خاطر انجمن‌ها برای برگزاری همایش‌های علمی برطرف شود.

پیوندی افزود: حوزه سلامت، یک حوزه تک رشته‌ای نیست، بلکه تمام رشته‌ها و همچنین عوامل اجتماعی در آن نقش دارند. تمام این عوامل باید دست به دست هم دهند تا حوزه سلامت به سرانجام خوب برسد. ما نیز باید میان خود انسجام، اعتماد و همدلی را افزایش دهیم.

وی با ابراز نارضایتی از پرداختن رسانه‌ها به خطاهای پزشکی، ادامه داد: گاها در مطبوعات برای یک خطای کوچک پزشکی در هر رشته‌ای جنجال‌هایی ایجاد می‌شود، این در حالی است که این خطاها در تمام دنیا ممکن است رخ دهد و این بی‌انصافی است. این موضوع می‌طلبد که ما در درون وادی سلامت با یکدیگر باشیم و رشته‌های مختلف دست به دست هم داده و کارمان را انجام دهیم. از طرف دیگر همه باید رفتار حرفه‌ای خود را انجام دهیم.

رییس نظام پزشکی تهران با بیان اینکه کوبیدن جامعه پزشکی در هر قاموسی قابل دفاع نیست، ادامه داد: ما به شدت به دنبال آن هستیم که هویت و جایگاه جامعه پزشکی را افزایش دهیم. اگر با اعمال و رفتارمان، هویت و جایگاه جامعه پزشکی زیر سوال رود، همه آسیب می‌بینند. ما با مردم ارتباط نزدیکی داریم و اگر این رابطه با مردم دچار مشکل شود، خدمت هم با مشکل مواجه خواهد شد. در مجموع در هر شرایطی باید هویت و شان جامعه پزشکی را افزایش دهیم.

پیوندی همچنین به پیگیری سازمان نظام پزشکی در زمینه دفتر ارزیابی و پروانه کار شنوایی‌شناسی و همچنین اصلاح آیین‌نامه مربوطه اشاره کرد و گفت: همچنین به دنبال تلاش‌های صورت گرفته، "شنوایی‌سنجی" در پروانه کار به "شنوایی‌شناسی" تغییر یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha