سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بی‌کیفیت بودن تجهیزات پزشکی سلامت بیماران را به‌خطر انداخته است، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی واردکنندگان منصف تجهیزات پزشکی جای خود را به دلالان سودجو و طماع داده‌اند که این موضوع برای حوزه سلامت بسیار خطرناک است.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از واردات تجهیزات بی‌کیفیت پزشکی در چند سال اخیر، گفت‌: متأسفانه به‌علت افزایش تحریم‌ و کاهش اعتبارات حوزه سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی برای تأمین نیاز داخل کشور اقدام به واردات تجهیزات و دارو از کشورهای سطح پایین در این حوزه می‌کنند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی،‌ با اعلام اینکه در شرایط کنونی برای واردات تجهیزات پزشکی که با جان مردم مرتبط بوده، مقوله نظارت امری ضروری و واجب است، افزود:‌ اما متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به موضوع نظارت اعتقاد چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه به‌طور حتم بی‌کیفیت بودن تجهیزات پزشکی سلامت بیماران را به‌خطر انداخته است، گفت: افزون بر بروز خطرات جدی برای بیماران، این تجهیزات به‌علت بی‌کیفیت بودن هم  از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و تنها بار مالی سنگینی را بر دوش مسئولان حوزه سلامت می‌اندازند.

عزیزی‌فارسانی با تأکید بر اینکه متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هم‌اکنون دست دلالان را برای واردات تجهیزات بی‌کیفیت باز گذاشته است، تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی واردکنندگان منصف تجهیزات پزشکی جای خود را به دلالان سودجو و طماع داده‌اند که این موضوع برای حوزه سلامت بسیار خطرناک است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون دلالان نبض واردات تجهیزات بی‌کیفیت را در دست گرفتند٬ تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با شناسایی و برخورد با این عوامل٬ راه واردات سالم تجهیزات پزشکی را باز کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر لزوم افزایش نظارت بر واردات تجهیزات پزشکی تأکید کرد وگفت:‌ مسئولان حوزه سلامت باید با برنامه ریزی در جهت برقراری ارتباط با کشورهای پیشرفته برای واردات تجهیزات پزشکی تلاش کنند، چون هم‌اکنون در حوزه‌های دیگر توانسته‌ایم به طور غیرمستقیم اقدام به واردات تجهیزات ضروری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha