سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 72692
سلامت نیوز : با افزایش سن، فرد با «کاهش ظرفیت حیاتی» روبه رو می شود، این امر به آن معنا نیست که حتما بیمار می شود اما کاهش ظرفیت حیاتی، فرد را مستعد ابتلا به انواع بیماری ها می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ دکتر فرشید شریفی، دبیر مرکز تحقیقات سالمندان با بیان این مطلب می افزاید: زوال عقل، اختلالات شناختی، کاهش حافظه ، آلزایمر و مشکلات عروقی مغز از جمله بیماری های شایع در دوران سالمندی است. به گزارش ایرنا وی می افزاید: همچنین احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی به ویژه عروق کرونر (عروق خون رسان به قلب) و سکته مغزی در سالمندان بیشتر است. شریفی یادآور می شود: با افزایش سن، ظرفیت کلیه ها و ریه ها کاهش پیدا می کند و فرد مستعد بیماری های کلیوی و ریوی می شود.

افزایش عوامل بیماری زا در سالمندی

دبیر مرکز تحقیقات سالمندان می گوید: با افزایش سن، عوامل بیماری زا مانند فشارخون و دیابت بیشتر می شود. به گفته شریفی، میزان شیوع فشارخون در افراد بالای 75 سال در ایران به 50 درصد هم می رسد. وی می افزاید: احتمال بروز بیماری دیابت در دوران سالمندی به شدت افزایش پیدا می کند که عامل مهمی برای بروز بیماری های قلبی و عروقی به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha