سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 72693
سلامت نیوز : یکی از مواردی که بارداری را با ترس، نگرانی و اضطراب همراه می کند بارداری ناخواسته است. بین زنان با بارداری ناخواسته و دیگر زنان باردار از لحاظ افسردگی تفاوت معنی داری وجود دارد؛ به عبارت دیگر در زنان با بارداری ناخواسته میزان افسردگی بیشتر است.نتایج تحقیقات نشان می دهد سلامت روانی زنانی که از بارداری خود پذیرش مثبتی دارند بهتر از زنانی است که بارداری خود را نپذیرفته اند و از آن رضایت ندارند .

بارداری ناخواسته و اختلالات روانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در مادرانی که بارداری ناخواسته دارند، بروز اختلالات روانی بیشتر است تا جایی که بعضی تحقیقات شیوع اختلالات در زنانی را که ناخواسته باردار شده بودند تا دوبرابر دیگر زنان باردار گزارش کرده اند. این موضوع، همچنین می تواند با کاهش کیفیت زندگی در ابعاد سلامت روانی و محدودیت عملکرد ناشی از مشکلات عاطفی همراه باشد؛ بنابراین بهتر است که زوجین درباره بچه دارشدن برنامه ریزی داشته باشند تا بارداری ناخواسته و عواقب منفی آن روی ندهد.

بپذیرید

اما در صورتی که شما دچار بارداری ناخواسته شدید بهتر است این واقعیت شیرین را بپذیرید و با آن سازگار شوید.نکات و توصیه هایی که در ادامه می خوانید در این باره به شما کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha