سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 72695
سلامت نیوز : بارها و بارها از عوامل ایجاد چین و چروک سخن گفته ایم عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید وبه ویژه استعمال دخانیات؛ همچنین تغییر حالت چهره نیز در ایجاد چین و چروک عمیق نقش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در این مطلب به چند سوال رایج درباره چین و چروک و راهکارهای پیشگیری از آن اشاره می کنیم.

آیا خط خنده به علت لبخند زدن ایجاد می شود؟

ج: نه کاملاً، خط خنده در پی کاهش و از بین رفتن کلاژن مربوط به سن ایجاد می شود. در واقع این امر باعث از بین رفتن انعطاف پذیری در گونه ها و در نتیجه افتادگی آن می شود.

ابتدا در کدام قسمت صورت چین و چروک ایجاد می شود؟

ج: سمت چپ، زیرا هنگام رانندگی صورت در سمت چپ و در معرض نور خورشید قرار می گیرد. این امر باعث شکسته شدن کلاژن و بروز چین و چروک می شود.

افرادی که پوست روشن دارند زودتر دچار چین و چروک می شوند یا افرادی که پوست تیره ای دارند؟

ج: پوست روشن. اگرچه قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی هر نوع پوستی تأثیر می گذارد اما تأثیر آن روی پوست روشن بیشتر است. پوست های تیره حاوی میزان ملاتونین بیشتری است که روند ایجاد خط های ریز و چین و چروک را کندتر می کند. افرادی که پوست روشنی دارند به علت پایین بودن میزان ملاتونین، زودتر از دیگران دچار چروک های ریز می شوند.

آیا نوع پوست در تسریع روند ایجاد چین و چروک موثر است؟

ج: در واقع سرعت بروز چین و چروک به نوع پوست بستگی ندارد. افرادی که پوست چربی دارند دارای غدد چربی بیشتری هستند. شاید به نظر برسد این افراد پوست محکم و کشیده ای دارند اما این امر در ایجاد چروک ها تأثیری ندارد. زمان ایجاد خط های ریز به شیوه  زندگی، مصرف یا مصرف نکردن سیگار و مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ژنتیک فرد بستگی دارد.

بهترین زمان برای مصرف «رتینوئید» (مشتقات ویتامین A) چه موقع است؟

ج: استفاده از این پماد کاهش دهنده چین و چروک، ناراحتی ایجاد می کند و این حالت به علت هوای خشک و دمای سرد ممکن است وخیم تر شود. توجه کنید، این ماده حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش می دهد بنابراین از مصرف ضدآفتاب غافل نشوید، در صورت قرمز یا پوسته پوسته شدن پوست بر اثر افت دما، از این ماده روز درمیان استفاده کنید. یا این که از لوسیون حاوی رتینوئید استفاده کنید.

آیا با استفاده از اسکراب، خط های ریز کمتر خواهد شد؟

ج: استفاده بیش از حد اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده به پوست آسیب می رساند و باعث خشکی پوست می شود با این حال اگر می خواهید از اسکراب استفاده کنید، از اسکراب ملایم هفته ای یک بار استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha