سلامت نیوز : علی‌اصغر پیوندی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: جامعه پزشکی جامعه‌ای است که در داخل آن رشته‌های مختلف تعریف شده است. این رشته‌ها با همکاری همدیگر و دیگر عوامل مرتبطی که وجود دارند تلاش می‌کنند تا بر اساس آموزشی که گرفته‌اند به مردم خدمت ارائه دهند.

رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران گفت: ممکن است در درون جامعه اتفاقی بیفتد که مورد قبول همگان نباشد اما اینکه فردی از بیرون از این جامعه، این جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و به خاطر یک اتفاق کوچک جنجال و تبلیغات راه بیندازد؛ این مسئله در شأن کشور، مردم و جامعه پزشکی نیست.

پیوندی تصریح کرد: برخورد باید به طرق قانونی صورت پذیرد چرا که اگر هر کسی به خود اجازه دهد و از خارج از حوزه تمام خدمات ارائه شده در یک مرکز را زیر سؤال ببرد قطعاً اقدامش دور از اخلاق پزشکی اخلاق اسلامی و جوانمردی است.

رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی ادامه داد: لازم است افراد برای برخورد، بر اساس چارچوب‌های موجود عمل کنند چرا که اگر هویت و اساس جامعه پزشکی به خطر بیفتد اول مردم آسیب می‌بینند و دوم جامعه پزشکی.

پیوندی یکی از وظایف عمده سازمان نظام پزشکی را تنظیم روابط بین رشته‌های مختلف در داخل حوزه سلامت دانست و افزود: اگر کسی از چارچوب خودش خارج شد در درون صنف با او برخورد قانونی خواهد شد که این برخوردها تعریف‌ شده هستند.

رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بیان داشت: تلاش ما این است که اخلاق حرفه‌ای را گسترش دهیم و اگر کسی خارج از اخلاق حرفه‌ای عمل کرد با آن برخورد کنیم. دیگران هم باید خودشان را ملزم بدانند به قوانین احترام بگذارند.

پیوندی در ادامه افزود: سعی ما همواره این بوده که با برگزاری همایش و انجمن‌ها روابط مردم، پزشک و جامعه پزشکی را اصلاح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha