سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 72699

سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داد: خوردن ماهی، مرغ، روغن زیتون و دیگر مواد‌غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و در واقع دوری از گوشت و فرآورده‌های لبنی که در اصطلاح به آن رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌گویند، ممکن است به افراد مسن در حافظه و تفکر، هشیار نگه داشتن مهارتهای آنها کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ با استفاده از داده‌های شرکت کنندگان ثبت‌نام شده در این تحقیقات، محققان اطلاعات رژیم غذایی بیش از 17 هزار مرد و زن سیاه و سفید را به طور متوسط در سنین 64 سال را جمع‌آوری کردند.

شرکت‌کنندگان از نظر حافظه و تفکر (شناختی) مورد ارزیابی قرار گرفتند. محققان گزارش دادند که در طول 4 سال مطالعه 7 درصد از افراد مبتلا،‌ مشکلات مهارت‌های روانی آنها افزایش یافته است.

دکتر«جورجیوس تسیوگوایس» رهبر این تحقیقات از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام و همچنین دانشگاه آتن در یونان گفت که این تحقیقات به ما نشان داد که استفاده بیش از حد رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای با کاهش خطر اختلال شناختی همراه بوده است.

تسیوگوایس افزود: هیچ مدرکی دال بر تفاوت‌های نژادی یا منطقه‌ای در پاسخ به رژیم‌غذایی وجود نداشته است، با این حال رژیم‌غذایی به بیماران دیابتی در دفع زوال عقل کمک می‌‌کند.

وی گفت: از آنجا که هیچ درمان قطعی برای درمان زوال عقل وجود ندارد، مردم هر چیزی را می‌توانند انجام دهند،‌تا از تأخیر به شروع علائم این بیماری جلوگیری کنند که رژیم‌غذایی آنها بسیار حائز اهمیت است.

این گزارش در 30 آوریل در مجله نورولوژی منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha