سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه ظهر امروز در مراسم جشن سالروز بزرگداشت مقام زن به عنوان ستاره مهربانی اظهار داشت: اگر بی‌سلیقگی، کج‌رفتاری و حرمت به مقام زن آن طور که باید در برخی بخش‌های گذاشته نمی‌شود باید آسیب‌شناسی شود چرا که در هیچ دینی به اندازه اسلام به مقام زن تأکید نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تأکید بر اینکه همین نگاه را باید برای حضور بیشتر زنان در پست‌های مدیریتی و عملیات‌های امدادی تقویت کنیم خاطرنشان کرد: همیشه این پرسش وجود داشت که چرا زنان در عملیات‌های امدادی نمی‌توانند شرکت کنند یا در مناصب مدیریتی حضور ندارند.

فقیه تصریح کرد: در همین راستا حضور زنان در مناصب مدیریتی هلا‌ل‌احمر طی سه سال اخیر 2.5 برابر شده و اکنون 125 مدیر زن در این جمعیت فعال می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین 18 هزار نفر از زنان داوطلب را طی 3 سال اخیر در سراسر کشور آموزش امدادی قرار گرفتند، 10 هزار نفر از این تعداد درجه‌دار شدند و اکنون می‌توان گفت سخت‌ترین حوادث را می‌توان به دست زنان امدادگر سپرد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند افزود: امسال برای نخستین بار برخوردهای امداد و نجات جاده‌ای در ایام نوروز زنان حضور یافتند که اثرات بسیار مثبتی را در جامعه در پی داشت.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر بانوان امدادگر در زلزله‌های ورزقان، بوشهر و سراوان حضور مؤثری داشتند که سبب کاهش آلام و درد خانواده‌ها بود ولی جا دارد که فضا را برای بانوان در عرصه مدیریت جامعه باز کنیم.

وی نگاه جنسیتی را یکی از موانع پیشرفت برای زنان دانست و افزود: نگاه جنسیتی کار را خراب می‌کند و سبب می‌شود تا کرامت زن حفظ نشود و از طرفی منشأ پایمال شدن حق است و امیدواریم بتوانیم با توجه به قابلیت‌های افراد و نه جنسیت آنها تصمیم بگیریم که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مسائل حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha