سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

 سلامت نیوز :  فرحناز رافع ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مقام زن با عنوان «ستاره مهربانی» اظهار داشت: زنان و مردان در فعالیت‌های جامعه مکمل یکدیگرند و هر جا که زن و مرد در کنار هم دوش به دوش حرکت کرده‌اند پیشرفتها روزافزون شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه امروز زنان امدادگر در عرصه‌های مدیریت بحران نیز وارد می‌شوند افزود: شاید یک زمانی زنان داوطلب جمعیت هلال‌احمر کارهایی به غیر از امداد و نجات را بر عهده داشتند اما طی دو، سه سال اخیر با تغییر نگرش‌هایی که در جمعیت رخ داد 18 هزار زن داوطلب آموزش‌های امدادی را فرا گرفتند و تاکنون 500 مانور امداد و نجات در سطح شهرستان، استان و منطقه توسط زنان برگزار شده است.

رافع توانمندسازی زنان روستایی را یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه این سازمان در حوزه زنان عنوان کرد و افزود: زلزله بوشهر نمونه بارزی از این فعالیتهاست.

وی گفت: بیش از 18 هزار زن داوطلب و امدادگر جوان، اصول اقتصاد خانواده، بهداشت روانی، حجاب و عفاف، جنگ نرم و الگوی اسلامی- ایرانی و آموزش‌های امداد و نجات را فرا گرفته اند که به عنوان یک رکورد در میان جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha