سلامت نیوز : معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 831 هزارو 661 مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و آشامیدنی، در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فاطمه رخشانی با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور فعال کلیه پرسنل و بازرسین بهداشت محیط سراسر کشور و با هدایت روسا و معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی از ابتدای اسفند ماه 91 تا 15 فروردین ماه سال جاری با هدف ارتقا ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه عملیاتی شد.

وی افزود: در طرح بسیج سلامت نوروزی تعداد 17 هزار و 668 واحد عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

دکتر رخشانی ادامه داد: در این طرح همچنین تعداد 143 هزار و 389 کارت معاینه پزشکی صادر شد همچنین تعداد 2 هزار و 342 مرکز توزیع و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و متخلف تعطیل موقت شدند.

معاون بهداشت همچنین در ادامه مقدار مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده را 838 هزار و 129 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: تعداد موارد بازرسی از سیستم تأمین آب آشامیدنی 217 هزار و 36 مورد و تعداد کل نمونه برداری میکروب آب 39 هزار و 181 مورد بوده است.

دکتر رخشانی خاطرنشان کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی در مجموع844 هزار و 509 نفر ساعت بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط سراسر کشور صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha