سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 72709

سلامت نیوز : سمینار بین‌المللی سلامت زنان 11و 12 اردیبهشت ماه جاری به همت مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کامران باقری لنکرانی رییس سمینار بین‌المللی سلامت زنان گفت: این سمینار به مدت 2 روز در شیراز برگزارمی شود و سخنرانانی از کشورهای ایران، کانادا، هلند ، مصر و روسیه در آن حضور دارند.

وی افزود: 334 مقاله به این سمینار رسید که 178 مورد آنها به صورت پوستر ارایه می شود 43 نفر در این سمینار سخنرانی می‌کنند و 3 میزگرد نیز بر پا می‌شود. محور سخنرانی درباره جنبه‌های جهانی سلامت زنان و نگاهی به شاخص های مربوط است.

لنکرانی گفت: در حال حاضر امید به زندگی زنان کشور حدود 75 سال است. این آمار برای مردان حدود 73 سال می‌باشد اما با وجود امید به زندگی بیشتر برای زنان، این گروه حدود 13 سال از سال‌های سالخوردگی را با ناتوانی طی می‌کنند.

وی گفت: بر این اساس در مورد اینکه چگونه سالخوردگی زنان با ناتوانی کمتری همراه باشد در این سمینار بحث می شود.

لنکرانی تصریح کرد: امیدواریم طی این همایش فضای نقد و بررسی خوبی ایجاد شود تا بتوانیم به برنامه های خوبی در حیطه سلامت زنان برسیم.

وی افزود: پزشکان، پرستاران، داروسازان و ماماها از سراسر کشور دراین سمینار شرکت می‌کنند و 12 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha