چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 72726
سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه درباره آلودگی هوا قوانین زیادی وجود دارد اما هیچ کدام بازدارنده نیست، گفت: متاسفانه بودجه 91 در بخش آلودگی هوا به طور کامل عملیاتی نشد.

محمدجواد نظری مهر در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در جلساتی که در رابطه با آلودگی هوا داشتیم قرار شد که وزارت‌خانه‌های مرتبط با این موضوع مانند وزارت‌خانه‌های صنعت، نفت، شهرداری‌ها، پلیس راهور و سازمان محیط زیست وارد میدان شوند و در رابطه با عوامل آلوده کننده هوا اقدامات لازم را اجرا کنند.

وی با تأکید بر اینکه در رابطه با آلودگی هوا قوانین زیادی داریم اظهار داشت: اما این قوانین بازدارنده نیست و علاوه بر اعتبارات به آموزش مردمی نیز نیاز دارد.

نظری مهر با بیان اینکه برنامه ریزی پایه‌ای برای موضوع آلودگی هوا وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به این مسئله اقدامات به صورت روزمره انجام می‌شود و در نتیجه نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید برای آلودگی هوا انقلاب اداری انجام شود تصریح کرد: در حال حاضر در وزارتخانه‌ها ماموریت‌های موازی بسیاری انجام می‌شود که این مسئله خود مشکلات بزرگی را به وجود می‌آورد و در نتیجه اصل مطالبه گم می‌شود.

نظری مهر یادآور شد: هر چندکه به پایان دولت دهم عمری باقی نمانده است اما باید گفت که درخصوص کاهش آلودگی هوا در کشورمان اقدام کارشناسی صورت نگرفته است و تا وقتی زیرساخت‌ها درست نشود حتی اگر بهترین طرح‌ها را هم در وزارتخانه داشته باشیم، امکان عملیاتی شدن آنها وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha