برای رفع معضل زیرمیزی، در ابتدا باید خود مسئولان در چارچوب قوانین گام بردارند زیرا وزرات بهداشت به تنهایی توان مقابله با زیر میزی پزشکان را ندارد.

سلامت نیوز : مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با پانا، با بیان این‌که برای جلوگیری از تخلفات باید در درجه اول سه قوا پایبند به اجرای قانون باشند، تصریح کرد: در کشور شاهد عدم توجه مسئولان به پاکی سازمانی هستیم که این امر سبب افزایش زیرمیزی‌ شده است. به همین دلیل، نمی‌توان از مردم نیز توقع رفتاری متفاوت با آنچه خود انجام می‌دهیم داشته باشیم. پس برای رفع معضل زیرمیزی، در ابتدا باید خود مسئولان در چارچوب قوانین گام بردارند.

پزشکیان تنها راه‌حل معضل زیرمیزی را اصلاح قوانین و اجرای صحیح آن عنوان کرد و افزود: ضعف مدیریتی باعث کمرنگ شدن حس اعتماد و درستکاری در جامعه می‌شود و افرادی که رویه صحیح را در جامعه دنبال می‌کنند، پس از مدتی سرخورده شده یا به حاشیه می‌روند.

وی بی‌توجهی به صداقت و درستکاری را یکی از معضلات جامعه دانست و تصریح کرد: متأسفانه ما با بحران پاداش دادن به خطاکار روبه‌رو هستیم؛ به طوری که هرگاه شخصی در سیستم اداری دچار لغزش شود، به جای توبیخ، به فرد خاطی جایزه داده شده و گاه خطایش پله‌ای برای ترقی محسوب می‌شود.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت با اشاره به مشکلات دوران تصدی خود در وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: بدون همکاری قوای سه‌گانه در اجرایی شدن قوانین، وزارت بهداشت توان مقابله با زیرمیزی و تخطی از قوانین را ندارد؛ به طوری که حتی در زمان حضور من در وزارت بهداشت نیز، علی‌رغم تمام تلاش‌ها، فشارهای واردشده موجب اجرا نشدن صحیح قانون شده بود.

پزشکیان بیان کرد: متخلفان اصلی در اجرای قوانین، همان مجریان اصلی قانون هستند. پس برای اجرای صحیح قوانین باید اول مجریان به این باور برسند که اگر کوچک‌ترین تخطی از قانون داشته باشند، این امر به رده‌های پایین‌تر نیز تسری می‌یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha