چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 72743

یك تغییر ساده در رژیم غذایی و سبك زندگی می تواند چندین سال را به زندگی او بیافزاید.

7 قانون طلایی برای افزایش طول عمر
سلامت نیوز : یك سری تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبك زندگی می تواند فرد را در برابر بیماری های كشنده محافظت كرده و چندین سال را به زندگی او بیافزاید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محققان دانشگاه «امپریال» لندن با انجام مطالعه ای بر روی 380 هزار نفر دریافتند، دنبال كردن این هفت قانون طلایی نه تنها خطر مرگ براثر ابتلا به سرطان را 20 درصد كاهش می دهد بلكه موجب كاهش خطر ابتلا به سرطان ریه تا 50 درصد و سكته قلبی تا 44 درصد می شود.

محققان خاطر نشان می كنند افرادی كه به دقت به این قوانین پایبند هستند خطر مرگ بر اثر هر گونه بیماری تنفسی یا عروقی از جمله سكته مغزی یا آنژین را تقریبا 34 درصد كاهش می دهند.

این قوانین پیش از این توسط بنیاد جهانی تحقیقات سرطان و موسسه تحقیقات سرطان آمریكا ارائه شده بود و اكنون با مطالعه ای كه بر روی بیماران 9 كشور اروپایی انجام شده، دانشمندان انگلیسی نشان داده اند كه این قوانین به افراد كمك می كنند تا با كاهش خطر مرگ ناشی از بسیاری از عوامل بیماری زا و همچنین سرطان، عمر طولانی تری داشته باشند.

این هفت قانون طلایی از قرار زیر هستند:

1- لاغر بودن اما نه آن قدر كه فرد دچار كمبود وزن باشد

2- داشتن فعالیت فیزیكی دستكم روزانه 30 دقیقه

3- كاهش مصرف غذاهای پرانرژی – غذاهای پرچرب و یا پر شیرینی و كم فیبر- و خودداری از نوشیدنی های شیرین

4- مصرف انواع متنوع از سبزیجات، میوه، غلات سبوس دار و دانه های روغن. مصرف پنج بخش میوه و سبزیجات در روز و تلاش برای خودن غلات در كنار وعده های غذایی

5- محدود كردن مصرف گوشت قرمز به 500 گرم گوشت پخته در هفته و دوری از مصرف گوشت های فراوری شده مانند همبرگر،سوسیس و كالباس

6-خودداری زنان و مردان از نوشیدنی های الكل دار

7- تغذیه نوزاد با شیر مادر به مدت هفت ماه

دكتر ترزا نورات مجری این تحقیقات می گوید این مطالعه وسیع اورپایی نخستین مطالعه ای است كه نشان می دهد ارتباط قوی بین دنبال كردن این توصیه ها و كاهش خطر مرگ بر اثر ابتلا به سرطان بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های تنفسی وجود دارد.

وی افزود باید تحقیقات بیشتری بر روی جمعیت وسیع تری صورت گیرد تا این نتایج تایید شود.

این تحقیقات كه نتایج آن در نشریه «American Journal of Clinical Nutrition» منتشر شده است نخستین مطالعه ای است كه تغذیه با شیر مادر را بخشی از تغییرات سبك زندگی و  مشاهده تاثیرات آن بر روی كاهش خطر مرگ می داند.

این مطالعه نشان داد زنانی كه به مدت دستكم شش ماه نوزاد را با شیر خود تغذیه كرده اند خطر مرگ بر اثر ابتلا به سرطان را (10 درصد) و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی(17 درصد) كاهش داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha