سلامت نیوز : فاطمه رخشانی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با برنا اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع افزایش مرخصی مدتها از سوی مجلس مورد بررسی قرار گرفته بر اساس اعلام خانم مجتهد زاده، این امر تحقق یافت و مصوب شدن میزان مدت زمان افزایش مرخصی زایمان از6 ماه به نه ماه، وزارت بهداشت نیز جزء مدافعان این مقوله است.

رخشانی اذعان داشت: طرح افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه در انتظار ابلاغ دولت است و به محض ابلاغ اجرایی می‌شود و این امر موجب افزایش سلامتی خواهد شد.

وی با بیان این‌که سلامت مادر و فرزند از موارد مهم و مورد توجه وزارت بهداشت است، خاطر نشان کرد: در برخی از نقاط جهان به مادران بعد از زایمان تا 2 سال هم مرخصی می‌دهند؛ این در حالی است که دین مبین اسلام توصیه فراوانی را نسبت به شیر دادن مادر به فرزند تا دو سالگی داده است.

رخشانی افزود: با توجه به اهمیت و اثرگذار بودن سلامت در جامعه، درسیستم‌های اداری جهان زمانی که مادر برای مرخصی زایمان می‌رود جای او حذف نمی‌شود و زمینه برای استراحت و آرامش او و فرزندش مهیا می‌شود.‌

وی تاکید کرد:در دین اسلام به موضوع تربیت فرزندان و آموزش سبک و شیوه زندگی توصیه‌های فراوانی شده است و افزایش میزان مرخصی زایمان فرصت مناسبی برای مادران است تا به تربیت و رسیدگی به وضعیت جسمی فرزند بپردازد.

فاطمه رخشانی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت:اجرای این طرح از زمان تصویب نهایی صورت می گیرد و  زنانی که بعد از این طرح زایمان می کنند از این افزایش مرخصی بهره مند می شوند.

گفتنی است که چندی پیش طرح افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه مطرح شد و به تصویب رسید که به عنوان نمونه مادرانی که دارای فرزندان سه ماهه هستند دیگر شامل آنها نخواهد شد و زنان باردار از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha