چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 72746
سلامت نیوز : زهرا سجادی در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه کلینیک سلامت در کنار طرح مطالع مهر اجرا می‌شود، گفت: چنانچه اگر زوجین مشکلات خاصی داشته باشند و با ارائه کلاس‌های آموزشی در طرح مطلع مهر مشکلات آن‌ها حل شد به کلینیک سلامت نیاز ندارند اما اگر مشکلات این زوج‌ها مرتفع نشد به کلینیک‌های سلامت ارجاع داده می‌شوند.

معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده می‌تواند در تحکیم بنیاد خانواده موثر واقع شود، گفت: این کلینیک‌ها در سال جاری و در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیک برای زوج‌های جوان نیز گفت: این اقدام از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد که پس از آن اقداماتی باید توسط مرکز زنان انجام می‌شد. لذا راه اندازی کلینیک های سلامت می تواند از جنبه روانشناختی برای این زوج های جوان بسیار مفید و اثربخش باشد.

این مقام مسئول در مرکز زنان ریاست جمهوری همچنین با اشاره به تعداد کلینیک های سلامت نیز به پانا گفت: تعداد 45 کلینیک طبق رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت انجام شد، قرار است در دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شود. البته باید تأکید کنم که مراجعه به این کلینیک‌ها شامل تمامی زوجین نمی‌شود و فقط افرادی که نیاز ویژه برای درمان مسائل خاص روابط زندگی خود را دارند، می‌بایست به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته سجادی، آموزش سه بخش پزشکی، روانشناسی، احکام و مسایل خصوصی زوجین به صورت تخصصی در کلینیک‌‌های سلامت ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha