سلامت نیوز : رئیس انجمن تالاسمی ایران، به تشریح وضعیت دسترسی بیماران تالاسمی به داروهای مورد نیازشان پرداخت و گفت: داروهای خارجی بیماران تالاسمی، در مقطعی با کمبود مواجه بود که البته وزارت بهداشت همواره به دنبال تامین کمبودهای دارویی بوده است.

دکتر مجید آراسته در گفتگو با مهر اظهارداشت: بیماران تالاسمی برای دسترسی به داروهای تولید داخل مشکل خاصی ندارند. البته در مقطعی قبل از سال جدید، نوساناتی در مسیر تهیه این قبیل داروها برای بیماران به وجود آمد ولی در حال حاضر شرایط خوبی فراهم شده است.

وی با اشاره به دو نوع داروی تزریقی و خوراکی بیماران مصرفی که در داخل تولید می شود، افزود: با توجه به اینکه این داروها تحت پوشش بیمه رفته اند، مشکلی به لحاظ عرضه آنها در سطح داروخانه های کشور وجود ندارد.

آراسته همچنین از عدم افزایش قیمت داروهای تولید داخل برای بیماران تالاسمی خبر داد و گفت: تا این زمان افزایش قیمتی در زمینه داروهای تالاسمی نداشته ایم.

رئیس انجمن تالاسمی ایران در ارتباط با وضعیت دسترسی به داروهای خارجی مورد نیاز بیماران تالاسمی، اظهارداشت: در مورد داروهای وارداتی با کمبودهای مقطعی و نوساناتی مواجه ایم. البته وزارت بهداشت همواره به دنبال تامین داروهای وارداتی بوده است.

آراسته همچنین به مشکلاتی در زمینه تهیه تجهیزات و لوازم مصرفی بیماران تالاسمی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیماران از برخی لوازم مصرفی گله مند هستند.

وی با اعلام اینکه نزدیک به 20 هزار بیمار اختلال هموگلوبین در کشور وجود دارد، گفت: 16 هزار و 700 نفر آنها دچار تالاسمی ماژور هستند

آراسته همچنین از سیر نزولی تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی در چند سال اخیر خبر داد و افزود: خوشبختانه با برنامه های غربالگری که وزارت بهداشت در نقاط تالاسمی خیز کشور انجام داده است، شاهد سیر نزولی تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha