سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه تنها راه‌حل برای خاتمه دادن به موضوع ارز دارو، مبادله نفت با محصولات پزشکی کشورهای خارجی است، گفت: اما مسئولان توجه داشته باشند که این معاوضه باید با کشورهایی صورت گیرد که در حوزه دارو به پیشرفت‌های خوبی رسیده باشند.

 حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌ وگو با خانه ملت،‌ با یادآوری انتقادات مطرح شده از سوی مسئولان سابق وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره پیش‌بینی افزایش دو برابری قیمت محصولات پزشکی به‌ویژه دارو در پی مبادله‌ای شدن ارز این محصولات، گفت: حذف ارز مرجع و اختصاص ارز مبادله‌ای دارو برای حوزه سلامت مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: برخلاف آمارهای منتشر شده از سوی مسئولان که میزان واردات دارو از خارج کشور را حدود ۳۰ درصد اعلام می‌کنند، اما به نظر من هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد داروها وارداتی هستند که این موضوع وابستگی حوزه سلامت کشور به محصولات خارجی را نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه ضعف مدیریتی و بی‌توجهی دولت موجب تشدید آشفتگی‌های حوزه سلامت کشور شده است، افزود: متأسفانه نتیجه این سوء مدیریت در زندگی بیماران و مردم مشهود است.

تأمینی‌لیچایی با بیان اینکه بیماران برای خرید دارو با ارز مرجع با سختی و مشکل روبرو هستند، گفت: متأسفانه سیاست‌های کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره تعیین نرخ جدید ارز واردات دارو، مشکلات بیماران را بیش از پیش کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تنها راه‌حل برای خاتمه دادن به موضوع ارز دارو، مبادله نفت با محصولات پزشکی کشورهای خارجی است، تصریح کرد: اما مسئولان باید توجه داشته باشند که این معاوضه باید با کشورهایی صورت گیرد که در حوزه دارو به پیشرفت‌های خوبی رسیده باشند.

تأمینی‌لیچایی ادامه داد: از طرف دیگر مسئولان باید واردات دارو از کشورهایی مانند چین را متوقف کند، زیرا تنها نتیجه استفاده از این محصولات تشدید بیماری است.

نایب رئیس‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی پیشرفته برای تبادل نفت ایران با دارو و تجهیزات پزشکی اعلام آمادگی کردند، گفت: با توجه به اینکه دارو در حیطه تحریم‌های غرب قرار ندارد، این اقدام می‌تواند مشکل دارویی کشور را حل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha