سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متأسفانه عده‎ای سودجو و رانت‎‌خوار که به جاهایی وصل هستند اقدام به توزیع داروهای بی‎کیفیت در کشور می‎کنند.

علی کائیدی در گفت‎وگو با (ایسنا) ، افزود: بارها در کمیسیون بهداشت و مجلس موضوع بی‎کیفیت بودن داروها را مطرح کرده‌ایم، اما متأسفانه گوش شنوایی نیست که اقدامی انجام دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هیچ نظارتی روی این مهم صورت نمی‎گیرد، یادآور شد: عده‎ای سودجو، رانت‎خوار و کسانی که به جاهایی وصل هستند اقدام به توزیع داروهای بی‎کیفیت‎ می‎کنند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان غذا و دارو باید نظارت کامل را داشته باشد که چه کسی اقدام به وارد کردن داروهای بی‎کیفیت می‎کند و بعد از شناسایی آنها را به مراجع قضایی معرفی کند.

کائیدی با بیان اینکه کیفیت دارو به ویژه داروهای وارداتی بر سطح سلامت جامعه تأثیرگذار است، متذکر شد: اگر داروها واقعاً بی‎کیفیت باشند باید سازمان‎ها و وزارت‎خانه‎هایی که عمل نظارت را بر عهده دارند بررسی و نظارت بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بی‎اعتمادی بیماران به حوزه دارو موجب بروز نگرانی‎هایی در جامعه می‎شود، تصریح کرد: بر این اساس دستگاه‎های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نباید از موضوع بی‎کیفیت بودن دارو به راحتی بگذرند و نسبت به آن بی‎تفاوت باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha