چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 72772

سلامت نیوز : علی‌اصغر کیهان‌نیا در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: بازی های کامپیوتری، جبر یا پدیده‌ای است که به خانواده‌ها تحمیل شده است و در همه جای دنیا وجود دارد.

این مشاور خانواده ادامه داد: بچه‌ها در ارتباط با همسالان خود- که با بازی‌های کامپیوتری سرگرم‌ هستند- مصر به انجام این بازی‌ها هستند بنابراین اگر والدین مانع از بازی کامپیوتری کودکان شوند مسلماً کودکان مقاومت خواهند کرد.

کیهان‌نیا افزود: بهتر است خانواده‌ها زمان و مدت بازی کامپیوتری را کنترل کنند همچنین انتخاب نوع بازی کامپیوتری نیز می‌بایست بر عهده خانواده‌ها باشد تا نگذارند کودکان از بازی‌های کامپیوتری که در آنها تیراندازی، کشتار و خشونت ترویج می‌شود استفاده کنند؛ چرا که در رفتار با همسالان و خانواده این خشونت را بروز می‌دهند.

این روانشناس ادامه داد: بازی‌های کامپیوتری به مدت طولانی و بیش از یک ساعت  عوارضی بر روی چشم، ستون فقرات و کمر دارد همچنین می‌تواند خواب آلودگی و عصبانیت را به دنبال داشته باشد.

کیهان‌نیا در ادامه به شیوه بعضی از خانواده‌ها برای خلاصی از شیطنت‌های کودکان اشاره کرد و افزود: متأسفانه دیده شده خانواده‌ها برای اینکه از شیطنت‌های کودکان در امان باشند فرزند را به سمت بازی با کامپیوتر سوق می‌دهند و جلوی بازی و شیطنت کودک را می‌گیرند.

وی به مسئولیت پدر و مادر برای پر کردن اوقات فراغت کودکان پرداخت و گفت: والدین می‌بایست در رابطه با اوقات فراغت کودکان برنامه‌ داشته باشند و بتوانند با سرگرمی‌های سالم به خلاقیت و اعتماد به نفس کودک بیفزایند.

این مشاور خانواده به خانواده‌ها پیشنهاد کرد که حتماً با کامپیوتر آشنا باشند و بدانند که کودکانشان در موقع کار با کامپیوتر وارد چه سایت‌هایی می‌شوند.

کیهان‌نیا ادامه داد: با 4 ساعت آموزش خانواده‌ها می توانندکار با کامپیوتر را یاد بگیرند.

وی به جنبه آموزشی بازی‌های مفید کامپیوتری نیز اشاره کرد و گفت: سرعت انتقال و توانمندی از مزایای بازی‌های مفید کامپیوتری آن هم به مدت یک ساعت در روز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha