گروهی از دانشمندان بین المللی فضایی از مغز را کشف کرده اند که محلی را که صدا از آنجا آمده است درک می کنند و از محل صدا یک نمایه می سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، مغز انسان توانایی بازسازی یک محیط حتی اگر تنها صداهایی از آن محیط شنیده باشد را دارد. تاکنون هنوز فضایی از مغز که وظیفه این بازسازی را دارد، شناسایی نشده بود اما به تازگی گروهی از دانشمندان بین المللی موفق شدند یکی از مناطق کلیدی را که در آن صداهای دریافت و پردازش می شوند کشف کنند. همچنین این فضاها توانایی بازسازی محلی را که صدا از آنجا آمده است، دارند.

این دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در تازه ترین مجله نورون منتشر کرده اند، کشف کردند که نورون های منطقه ای از مغز که "پلانوم گیجگاهی" نام دارد، مسئول بازسازی محل منبع اصوات هستند.

این دانشمندان مشاهده کردند این منطقه زمانی فعال می شود که داوطلبان به دنبال محل صدایی می گردند که در فضا منتشر شده است.

این درحالی است که بسیاری از محققان بر پایه مطالعات گذشته معتقدند این منطقه تنها زمانی در این فرایند شرکت می کند که اصوات به صورت ارادی شنیده شده باشند.

اما در این بررسی جدید، محققان با استفاده از هدف هایی که اصوات را بازتولید می کرد و با ایجاد یک فضای صوتی برای داوطلبان شرکت کننده در این آزمایش، موفق شدند در فضای "پلانوم گیجگاهی" عملکرد پردازش تحریکات شنیداری را در شرایط مختلف ارادی و غیر ارادی ثبت کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha