جدیدترین داروی درمان آلزایمر با نام "دونپزیل" که به صورت قرص مصرف می شود توسط متخصصان داخل کشور و با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تولید انبوه رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر سید علیرضا مجد مدیر عامل شرکت دارو درمان پارس که به مناسبت روز جهانی آلزایمر سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود : مصرف یک بار در روز، عوارض جانبی کمتر و اثر بخشی مناسب از ویژگیهای بارز این دارو است.

وی با اشاره به این که سایر داروهای درمان آلزایمر با افزایش دوز به صورت پلکانی هر سه یا چهار هفته از سوی پزشکان تجویز می شود و دو تا سه ماه طول می کشد تا حداکثر دوز دارو را بتوان برای بیمار تجویز کرد، یادآور شد : تنظیم دوز دونپزیل بسیار ساده است و پس از یک ماه دوز پنج میلی گرم آن به 10 میلی گرم افزایش یافته و این روند در طول درمان ادامه داده می شود.

به گفته دکتر مجد، مصرف دونپزیل در درمان آلزایمر شدید به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز رسیده است اما مصرف سایر داروهای مشابه درمان آلزایمر تنها در موارد خفیف و متوسط مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد : قیمت دونپزیل تولید داخل برای هر قرص 150 تومان بوده که این رقم برای مشابه خارجی آن بین 3600 تا 4000 تومان است.

مدیر عامل شرکت دارو درمان پارس تصریح کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، در ایران حدود 300 هزار نفر بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارد که آمار مصرف دارو نشان می دهد از این تعداد در سال 85 کمتر از 10 هزار نفر درمان شده اند.

وی در مورد کیفیت تولید داروی دونپزیل تولید شده در داخل کشور گفت : از نظر کیفیت، هر داروی تولید داخل باید استانداردهای جهانی مورد نظر وزارت بهداشت را کسب کند. در همین راستا در تولید این دارو نیز استانداردهای لازم رعایت شده و تاییدیه های لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دریافت شده است.

آلزایمر نوعی بیماری پیش رونده مغزی است که در صورت درمان نشدن، موجب زوال عقل شده و فرد قدرت تفکر و اعمال عالی مغز خود را به همراه حافظه از دست می دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha