شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7280

گروهی از دانشمندان آمریکایی و ایتالیایی گونه ای از کروموزم یک را شناسایی کرده اند که روی فرایند انسداد شریان های قلب و سکته تاثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، تیم تحقیقاتی دپارتمان قلب شناسی مولکولی و ژنتیک های قلبی- عروقی دانشگاه کلولند آمریکا و دانشگاه ورونا در ایتالیا که نتایج تحقیقات خود را در مجله American Journal of Human Genetics منتشر کرده اند، گونه ای از کروموزم یک را شناسایی کردند که امکان تشخیص افرادی را که در معرض خطر سکته های ارثی و انسدادهای شریانی زود رس قرار دارند، فراهم می کند.

در این تحقیق که دو سال به طول انجامید، این دانشمندان در آمریکا و ایتالیا روی دو گروه از افراد آزمایشاتی را انجام دادند.

به این ترتیب این محققان موفق شدند در بیماران متاثر از سکته میوکاردیو میراث ژنتیکی و انسداد شریانی زود رس (التهاب مزمن شریان ها که قبل از 50 سالگی بروز می یابد) یک گونه از کروموزم یک را شناسایی کنند که در موارد سکته های غیر ارثی دیده نمی شود.

به گفته این محققان، سکته میوکاردیو، خانوادگی و غیر خانوادگی، نتیجه واکنش میان فاکتورهای محیطی و میراث ژنتیکی افراد است. شناخت ژنوم فردی و واکنش های ژنی - محیطی این امکان را برای پزشکان فراهم می کند که برای هر فرد از روش های دارو درمانی ویژه ای استفاده کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha