شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7281

دانشمندان سوئدی در بررسی های خود نشان دادند که در مغز کودکان بسیار کم سن در حالت خواب همانند بزرگسالان شبکه های نورونی در حد محدودی به فعالیت های غیر ارادی خود ادامه می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، وقتی یک بزرگسال در شرایط خواب است، مغز فعالیت ذاتی غیر ارادی خود را حفظ می کند. درحقیقت در اینحالت شبکه های نورونی درمناطق بینایی، شنوایی و حرکتی فعال هستند.

تاکنون دانشمندان نمی دانستند که این سطح فعال در مغز کودکان کم سن هم وجود دارد یا برعکس مغز کودکان در حالت خواب همانند یک تخته سیاه تمیز است و هیچ فعالیت غیر ارادی انجام نمی دهد.

بررسی های گذشته نشان می داد که عدم توانایی کاهش سطوح فعالیت های غیر ارادی در مغزی که در حالت خواب است، با افت دقت در ارتباط است.

به منظور بررسی منشاء فعالیت این شبکه های نورونی در حالت خواب، تیم تحقیقاتی پیتر فرانسون از موسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد مغز 12 کودک در حال خواب را با رزونانس مغناطیسی عملکردی اسکن کردند.

نتایج این بررسی ها که در مجله "شرح مباحثات آکادمی ملی علوم آمریکا" منتشر شده است، نشان می دهد که حتی در مغز کودکان بسیار کم سن هم پنج شبکه نورونی توانایی انجام فعالیت های غیر ارادی را دارند.

این شبکه های نورونی همانند مغز بزرگسالان در مناطق مربوط به حرکت، بینایی و شنوایی فعال هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha