پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 72810
سلامت نیوز : تأثیر سیگار بر روی قلب به عنوان عاملی برای بروز بیماری‌های قلبی اثبات شده است و مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری قلبی همان تنگی عروق قلب است كه سبب سكته قلبی می‌شود و در نهایت به مرگ ناگهانی منجر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ دكتر محمدرضا میرلوحی متخصص قلب و عروق با بیان این كه فرد سیگاری می‌تواند از نظر احتمال بیماری نجات یابد، گفت: بسیاری از افراد سیگاری هستند كه هنوز قلبشان گرفتار نشده و اگر مصرف سیگار را قطع كنند مثل یك فرد عادی خواهند شد، به شرط این‌كه به طور كامل سیگار را قطع كنند و یكی دو سال از زمان ترك آنها بگذرد.

وی افزود: همچنین افرادی كه سابقه بیش از 10 سال مصرف سیگار دارند و حداقل روزی 10 سیگار می‌كشند، احتمال بیماری قلبی در آنها خیلی بیشتر است حتی اگر بدون علائم بارز هم باشند، احتمال این‌كه بیماری قلبی داشته باشند، وجود دارد.

دكتر میرلوحی تصریح كرد: یك فرد سیگاری بعد از 10 سال باید حتماً توسط متخصص قلب معاینه شود و اگر نیاز به اقدامات تشخیصی مثل «اكو» داشته باشد،‌ به انجام آن اقدام كند، تا اگر بیماری قلبی دارد قبل از بروز مشكل جدی، تشخیص و درمان شود.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان كرد: كسانی كه در كنار افراد سیگاری هستند نیز از عوارض سیگار تأثیرپذیر خواهند بود؛ بر این اساس اعضای درجه یك فرد سیگاری در معرض بیماری قلبی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha