پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
سلامت نیوز : حتما شنیده اید که بعضی اوقات درباره برخی ها می گویند: «فلانی ذاتا مدیر است، یا هیچ کسی مثل فلانی نمی تواند گروه را مدیریت کند» شاید حتی آدم هایی را دیده باشید که با این که رشته تحصیلی شان مدیریت نیست یا شاید اصلا دانشگاه هم نرفته اند اما به خوبی از پس مدیریت یک گروه برمی آیند. نوع رفتار و صحبت کردن آن ها طوری است که همگی از آن ها اطاعت می کنند. آیا شما هم جزو این دسته از افراد هستید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ آیا در خود می بینید که مدیر شایسته ای باشید؟ برای پاسخ دادن به این سوال می توانید آزمون سنجش مدیریت را پاسخ دهید تا به شما بگوید که ذاتا توانایی مدیر بودن را دارید یا خیر؟البته اگر این توانایی در شما وجود نداشته باشد باز هم جای نگرانی نیست. چون خوشبختانه مدیریت آموختنی است و شما می توانید با یادگیری این مهارت ها مدیر خوبی باشید. در شماره آینده (یک شنبه ۱۵ اردیبهشت) خصلت های یک مدیر خوب و این را که چطور می توانیم مدیر خوبی باشیم به همراه پاسخ و تحلیل آزمون ارائه خواهیم کرد:

پرسش نامه سنجش قدرت مدیریت

آیا برای تحت تاثیر قراردادن دوستان، هدایت زیردستان، در اختیار گرفتن مسئولیت خانواده، ارائه افکار فلسفی یا سیاسی، قرارگرفتن در راس تیم ورزشی خود و ... توانایی های خارق العاده ای دارید؟ آیا واقعا یک مدیر قدرتمند هستید یا دوست دارید خود را یک مدیر در نظر بگیرید؟پرسش نامه زیر نشان می دهد که برگ های برنده لازم را برای مدیر بودن در اختیار دارید یا خیر.هر یک از سوالات را با دقت بخوانید و با صداقت پاسخی بدهید که بیشتر با شیوه تفکر یا عملکرد شما مطابقت دارد.

ردیف سوال بله خیر

۱ آیا به طور ذاتی، رنگ قرمز را دوست دارید؟

۲ آیا اگر مسئله ای مستقیما به شما مربوط نباشد، برای حل آن تلاش می کنید یا اجازه می دهید که دیگران خودشان مشکل شان را حل کنند؟

۳ آیا در کودکی برایتان اتفاق افتاده است که نوع بازی را طوری انتخاب کنید که همه دوست داشته باشند در آن شرکت کنند؟

۴ آیا کم و بیش مبتکر هستید و زیاد تحت تاثیر مد روز قرار نمی گیرید؟

۵ آیا اگر خلقتان خوب نباشد، ترجیح می دهید از انجام دادن کارهای دشوار بپرهیزید تا خرابکاری نکنید.

۶ آیا اغلب برایتان اتفاق می افتد که به دلایل بیماری جسمی از کار غیبت کنید؟

۷ آیا با دوستانتان خیلی تعارفی هستید؟

۸ آیا اگر احساس خطر کنید، به آسانی خودتان را می بازید و به شیوه نسنجیده عمل می کنید؟

۹ آیا وقتی با اعضای خانواده از خانه خارج می شوید، معمولا شما رانندگی می کنید؟

۱۰ آیا وقتی با اعضای خانواده به رستوران می روید، معمولا شما نوع غذا را مشخص می کنید؟

۱۱ آیا اتفاق می افتد که صدایتان را بلند کنید تا دیگران به شما گوش دهند یا از شما اطاعت کنند؟

۱۲ آیا اگر در خارج از کشور یا شهری باشید که آن جا را نمی شناسید، به خودتان زحمت می دهید که از دیگران راهنمایی بخواهید، به نقشه نگاه کنید و هتلی را انتخاب کنید؟

۱۳ آیا در بیان احساسات عاطفی همیشه ابتکار عمل را به دست می گیرید؟

۱۴ آیا اغلب اتفاق می افتد که مورد حسادت قرار بگیرید یا جملاتی نظیر «به خاطر وجود شما همه چیز به خوبی پیش می رود» را بشنوید؟

۱۵ آیا به نظر شما، برای مورد احترام قرار گرفتن از طرف زیردستان، همیشه باید پنجه آهنی داشت؟

روش نمره گذاری

نمره گذاری و روش محاسبه امتیاز این آزمون بسیار ساده است. اگر به سوالات ۱-۲-۳-۴-۷-۹-۱۰-۱۲-۱۳ و ۱۴پاسخ بله داده اید، در ازای هر پاسخ بله یک امتیاز برای خود در نظر بگیرید. همچنین اگر به سوالات ۵-۶-۸-۱۱ و ۱۵ پاسخ خیر داده اید باز هم در ازای هر پاسخ خیر یک امتیاز برای خود در نظر بگیرید. امتیاز آزمون شما عددی بین صفر و ۱۵ خواهد بود. اما برای این که بدانید خصلت مدیر بودن در رگ های شما می جوشد یا خیر می توانید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha