پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 72818
سلامت نیوز : سوالات زیادی درباره ورزش کردن وجود دارد. از جمله این که آیا باید قبل از ورزش آب نوشید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ آیا احساس درد در هنگام فعالیت ورزشی امری طبیعی است یا نه؟ بهترین ورزش ها چیست؟ با انجام چه فعالیت ورزشی کالری بیشتری سوزانده می شود و... قبل از ورزش کردن باید چه میزان آب نوشید؟

ج: ۳ تا ۴ لیوان. آب رسانی به بدن چه قبل و چه هنگام ورزش کردن مهم است.

قبل از ورزش، هر ۲ تا ۳ ساعت 2.5 لیوان آب و ۲۵ دقیقه قبل از شروع، یک لیوان بنوشید. هنگام ورزش کردن هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه 1.5 لیوان آب بنوشید.برای آب رسانی به بدن، نوشیدن آب بهتر است یا نوشیدنی های انرژی زا.

ج: البته مصرف آب بهترین راه برای آب رسانی برای افرادی است که ورزش های معمولی انجام می دهند. اما برای ورزش شدید یک ساعت یا بیشتر، بهتر است از نوشیدنی های انرژی زا استفاده شود.

اگر هنگام ورزش کردن احساس درد کنیم، به این معناست که ورزش را درست انجام نمی دهیم؟

ج: خیر، این چنین نیست. اگر مبتدی هستید، ورزش های سبک را شروع کنید. احساس درد عضله در اوایل قدری طبیعی است بنابراین ناامید نشوید. اما در صورت احساس درد شدید، ورزش را متوقف کنید تا درد آرام شود. در صورت آرام نشدن درد، به پزشک مراجعه کنید.

بهترین و متعادل ترین برنامه ورزشی چیست؟

ج. پیاده روی، وزنه برداری و یوگا؛ هر ۳ نوع ورزش هوازی (پیاده روی)، مقاومتی (وزنه برداری) و انعطاف پذیری (یوگا) اهمیت زیادی دارد. ورزش های هوازی از جمله پیاده روی، دوی آهسته، دوچرخه سواری، شنا، تنیس و بسکتبال، قلب و ریه را تقویت می کند. ورزش های مقاومتی نیز برای تقویت عضله و استخوان و ایجاد تعادل و هماهنگی مفید است.

آیا قبل از انجام ورزش مقاومتی، باید ورزش هوازی انجام داد؟

ج: خیر، ترتیب صحیحی برای انجام دادن ورزش های هوازی و مقاومتی وجود ندارد اما اگر هدف از ورزش افزایش استقامت است، ورزش های هوازی را اول انجام دهید. اگر هدفتان تقویت قدرت یا سوزاندن کالری است، ابتدا ورزش های مقاومتی را انجام دهید. این امر باعث می شود روی هدف اصلی خود تمرکز کنید.

آنچه مهم است، این است که هر هفته به اندازه کافی به انجام هر ۲ نوع ورزش بپردازید.

با انجام دادن کدام یک از این فعالیت ها کالری بیشتری سوزانده می شود، خرید، کار منزل یا چمن زنی؟

ج: چمن زنی. خرید یا کار منزل باعث بالا رفتن ضربان قلب نمی شود؛ به همین دلیل این نوع فعالیت ورزش محسوب نمی شود. اما حرکت دادن دستگاه چمن زنی به شرطی که به مدت ۱۰ دقیقه یا بیشتر انجام شود، ورزش متوسط تا شدید محسوب می شود. هنگام کار زمانی که تند و سریع نفس می کشید، نباید بتوانید بیشتر از چند کلمه حرف بزنید.

۳۰ دقیقه ورزش کردن بدون وقفه مفیدتر است یا روزانه ۳ بار به مدت ۱۰ دقیقه؟

ج: انجام ورزش هوازی متوسط تا شدید هفته ای حداقل ۱۵۰ دقیقه یا ورزش های هوازی شدید هفته ای ۷۵ دقیقه یا ترکیبی از هر ۲ توصیه شده است.تقسیم زمان ورزش طی روز مانع ندارد، کافی است هر بار ۱۰ دقیقه کامل انجام شود. افراد بیمار یا بالای ۴۵ سال قبل از شروع هر نوع ورزش با پزشک مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha