در سال گذشته حدود 10 هزار شکایت به سازمان نظام پزشکی ابلاغ شد که از این میزان بیشترین شکایات از جراحان زنان و مامایی بوده است که البته این میزان در سال جاری هم تغییر خاصی نکرده است .

50 درصد پزشکان معمولا در شکایت‌های پزشکی تبرئه می‌شوند

دکتر شهاب الدین صدر رییس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با مهر در خصوص آمار تخلفات پزشکی در کشور گفت: آمار تخلفات در حقیقت آمار چندان بالایی نیست و در جامعه پزشکی کشور گاهی شکایات صورت گرفته به خاطر حساسیت بیش از حد مریض یا خانواده وی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال 85 نزدیک به 10 هزار شکایت رسیدگی شد؛ اما این شکایت ها به این معنی نیست که در همه موارد، تخلف و جرمی هم انجام شده است ، چراکه  معمولا 50 درصد پزشکان با برائت روبرو می شوند .

دکتر صدر خاطر نشان کرد : در خصوص هر نوع شکایتی که صورت می‌گیرد، گروهی از کارشناسان سازمان آن مسئله را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت نتیجه را بیان می‌کنند که درصورت مقصر بودن پزشک مربوطه وی را مورد بازخواست قرار می‌دهیم و در نهایت مجوز  طبابت از 3 ماه تا دائم باطل می شود .

 رییس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: امسال هم مثل سال های گذشته با مشکل خاصی روبرو نشده ایم و آمار تخلفات هم همچون سال گذشته است و تغییر خاصی صورت نگرفته است.

دکتر صدر در خصوص میزان تخلفات صورت گرفته در زیر شاخه های مختلف پزشکی افزود: رشته های تخصصی از نظر کیفیت کار با هم متفاوت اند به طوری که تعداد شکایات از جراحان زنان و مامایی به مراتب بیشتر از دیگر جراحی ها بوده است و یا همکاران در امر ارتوپدی نسبت به دیگر رشته ها بعد از جراحان زنان و مامایی بیشترین شاکیان را دارند و شاید این امر به خاطر ارتباط این گروه از جامعه پزشکی با گروه وسیع تری از مردم باشد.

وی در خاتمه متذکر شد:  معمولا شکایات از پزشکان به جهت تفاوت رای و نظرات به وجود می آید و این امر هم کاملا طبیعی است ولیکن اگر متوجه شویم که فرد یا افرادی از این حرفه سوء استفاده می‌کنند، با آنها برخورد قانونی خواهیم کرد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha