پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 72824

اگر مایلید که به طور طبیعی بلند قدتر شوید، باید زمانی را به تحقیق در مورد گزینه های موجود اختصاص دهید. محصولات فراوانی وجود دارند که برای رساندن شما به حداکثر قد ممکن طراحی شده اند، اما تنها تعداد اندکی از این محصولات واقعا موثر واقع می شوند و تنها یک یا دو مورد از آنها بسرعت عمل می کنند. رشد یک فرآیند طبیعی است که برای رسیدن به پتانسیل قد ، باید کاملا درک شود.

سلامت نیوز: اگر مایلید که به طور طبیعی بلند قدتر شوید، باید زمانی را به تحقیق در مورد گزینه های موجود اختصاص دهید. محصولات فراوانی وجود دارند که برای رساندن شما به حداکثر قد ممکن طراحی شده اند، اما تنها تعداد اندکی از این محصولات واقعا موثر واقع می شوند و تنها یک یا دو مورد از آنها بسرعت عمل می کنند. رشد یک فرآیند طبیعی است که برای رسیدن به پتانسیل قد ، باید کاملا درک شود.  
فرآیند رشد
به گزارش سلامت نیوز وبه نقل از ایزاین آرتیکلز،رشد به ساختار ژنتیکی، رژیم غذایی و محیط زندگی بستگی دارد. اگرچه ممکن است شما از نظر ژنتیکی قابلیت رسیدن به یک قد خاص را داشته باشید، اما اگر برای مثال غذای کافی غذا نخورید و یا در یک محیط پرجمعیت زندگی کنید، ممکن است بسادگی نتوانید به پتانسیل بلندترین قدتان دست بابید. نخستین گام برای کمک به بلند شدن قدتان این است  که رژیم غذایی و محیط زندگی خود را ارزیابی کنید. برنامه غذایی شما یکی از ساده ترین مواردی است که می تواند تغییر کند و به شما در رسیدن به حداکثر قد ممکنی که مطابق با ساختار ژنتیکی تان است کمک کند.
با این وجود، یک نکته مهم این است که رشد شما در زمان خاصی از زندگی تان متوقف می شود. اغلب، در پایان بلوغ ، نشانه های پایان فرآیند رشد نیز ظاهر می شود. لذا برای اینکه بلند قدتر شوید باید در طول و قبل از دوران بلوغ یک رژیم غذایی خوب و مناسب داشته باشید. چنانچه شما قبلا این دوران را سپری کرده اید و مایل به افزایش قدتان هستید، بنابراین بازهم باید برنامه غذایی تان را تغییر دهید و ورزش کنید تا بتوانید به حداکثر قدتان برسید.  
رژیم غذایی و ورزش
این گزارش می افزاید،بسیاری از مردم معتقدند که ورزش- به ویژه یوگا- راه آسانی برای بلند قدتر شدن است. یوگا و ورزش های دیگر باعث می شوند که عضلات شما قوی و کشیده شوند و به آنها اجازه می دهند که از استخوان ها و سنگینی وزن بدنتان بهتر محافظ کنند. وقتی عضلاتتان قوی تر و انعطاف پذیرتر شوند، از چارچوب بدنی تان نیز که قرار است ظاهر بلندتر به خود بگیرید بهتر محافظت می شود. شما همچنین باید از ویتامین های مناسب در رژیم غذایی تان استفاده کنید تا بتواند به حداکثر قد ممکن برسید و در محیطی بدون تنش و استرس یا حداقل کم تنش زندگی کنید.
اگر می خواهید قدتان بلندتر شود باید واقف باشید که همه ویتامین های گروه B نقش مهمی را در بلندی قد شما ایفا می کنند. برای مثال، بدن شما از ویتامین B12  برای تسهیل رشد و داشتن انرژی بیشتر استفاده می کند. این ویتامین یکی از ویتامین هایی است که اکثر اوقات در رژیم های غذایی و حتی در میان گیاه خواران فراموش می شود. مهم نیست که در چه گروه سنی قرار دارید اگر می خواهید بهتر بنظر برسید و احساس بهتری داشته باشید باید بدانید که رعایت یک رژیم متعادل یک ضرورت مطلق است. به طور کلی تحقیق در مورد رژیم مورد نیاز برای به حداکثر رساندن قد به شما کمک می کند که از انرژی بیشتر و احساس بهتری نیز برخوردار شوید.
گزینه های دیگر
اگر به این توصیه ها عمل کردید و به قد مورد نظر خود نرسید، می توانید گزینه های دیگری را در نظر گیرید. برای مثال، کفی های مخصوصی وجود دارند که شما می توانید در کفش های خود قرار دهید و  5 یا چند سانتیمتر بیشتر قدتان را بلند تر کنید . خیلی از مردم برای بلند تر کردن قدشان به این کفی ها متکی هستند ؛زیرا آنها راهی ساده، ارزان قیمت و موثر برای افزایش سریع قد هستند.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha