شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7284

عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، نسبت به شیوع بالای مصرف قلیان در بین جوانان هشدار داد.

دکتر حسن آذری پور با اشاره به اینکه مصرف سیگار در بین نسل جوان کشور می تواند خطرناک باشد، به مهر گفت: در حال حاضر آنچه در این زمینه ضرورت دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد، مصرف کنندگان قلیان هستند.

وی ضمن هشدار در خصوص شیوع مصرف قلیان در بین نسل جوان کشور، تصریح کرد: در صورت ادامه این روند، بزودی شاهد بروز فاجعه ای در این زمینه خواهیم بود.

عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، چالش اصلی در زمینه مقابله با استعمال مواد دخانی را مربوط به مصرف بالای قلیان دانست و گفت: متاسفانه برخی خانواده ها، از قلیان به عنوان یک تفریح یاد می کنند. در صورتی که قلیان، زمینه اعتیاد به نیکوتین را در افراد فراهم می کند.

آذری پور به رفتارهای غلط برخی از والدین در خصوص استفاده از قلیان اشاره کرد و افزود: برخی از پدر و مادرها، هنگامی که برای تفریح به سفره خانه ها می روند، قلیان را به فرزند خود تعارف می کنند.

وی ادامه داد: این قبیل والدین از این رفتار خود، احساس تفریح می کنند. در صورتی که خود زمینه اعتیاد فرزندشان به مواد دخانی را فراهم می سازند.

عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت تاکید کرد: به نظر می رسد، بیش از مصرف سیگار، باید نگران استعمال قلیان در بین نوجوانان و جوانان جامعه بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha