عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اختصاص یارانه ۲۲۰۰ میلیاردی بخش دارو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و دولت، گفت: امیدوارم این وعده مسئولان حوزه سلامت به وعده‌های دیگرشان مانند اعتبار ۶ هزار میلیاردی که محقق نشد، نپیوندد.

تغییر ارز دارو تصمیم اشتباه و خطرناکی برای حوزه سلامت است/ وعده ۲۲۰۰ میلیارد یارانه دارو به سرنوشت اعتبار ۶ هزار‌میلیاردی دچار نشود
سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اختصاص یارانه ۲۲۰۰ میلیاردی بخش دارو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و دولت، گفت: امیدوارم این وعده مسئولان حوزه سلامت به وعده‌های دیگرشان مانند اعتبار ۶ هزار میلیاردی که محقق نشد، نپیوندد.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌علت افزایش قیمت بیشتر داروهای تولید داخل و وارداتی، گفت: وضعیت کنونی حوزه سلامت نتیجه سیاست‌های اشتباه مسئولان این وزارتخانه در چند سال گذشته به‌ویژه در چند ماه اخیر بوده است.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و بدر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه تغییر ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای تصمیم اشتباه و خطرناکی برای حوزه سلامت است، افزود: به‌طور حتم اجرای سیاست‌های نادرست، زمینه بحرانی‌تر شدن نظام بهداشت و درمان را فراهم می‌کند.

وی با یادآوری اظهارات اخیر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر استفاده دوباره از ارز مرجع برای واردات دارو تا زمان مقرر، تصریح کرد: از اول هم مشخص بود که تصمیمات اخیر مسئولان این وزارتخانه نه تنها هیچ فایده ای برای نظام سلامت ندارد، بلکه موجب آشفته‌تر شدن این حوزه می‌شود.

نظری‌مهر ادامه داد: از طرف دیگر مسئولان وزارتخانه گفته‌اند که در مؤعد مقرر طرح تبدیل ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای را اجرا می‌کنند که به‌طور حتم این موضوع موجب نگرانی مداوم و پایان‌ناپذیر بیماران، فروشندگان و حتی واردکنندگان محصولات دارویی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تدوین سیاست‌هایش نخست باید منافع مردم را در نظر بگیرد،  گفت: هم‌اکنون مردم در حوزه درمان و توزیع دارو با مشکلات بسیاری هستند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اختصاص یارانه ۲۲۰۰ میلیارد بخش دارو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و دولت، گفت: امیدوارم این وعده مسئولان حوزه سلامت به وعده‌های دیگرشان مانند اعتبار ۶ هزار میلیاردی که محقق نشد، نپیوندد، از این رو نمایندگان باید در لایحه بودجه برای اختصاص این اعتبار ضمانت اجرای مناسبی تعیین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha