سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به آمار 46 درصدی زایمان سزارین در ایران و مقایسه آن با دنیا گفت: در بسیاری از جاها شاگرد اولیم که ای کاش در این زمینه شاگرد اول نبودیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسن طریقت منفرد در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما گفت: سالهاست تکلیف ماماها در بهداشت و درمان کشور روشن نشده و بسیاری از ماماها به حق و حقوقشان نرسیده‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آنکه ماماها اجازه مهر کردن دفترچه بیمه و همچنین تجویز سونوگرافی و مسائلی از این قبیل را ندارند، گفت: سامان گرفتن بخش بهداشت و درمان، یک مجموعه است. اگر مراقبت‌های اولیه را احیا کنیم هم جایگاه طب عمومی و هم جایگاه ماما مشخص می‌شود. برنامه پزشک خانواده در ضابطه مند کردن امور بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: درعین حال باید شرح وظایف ماماها در امور خدمت رسانی مستقل تبیین و برای آن ارزش گذاری شود. بیمه‌ها نیز باید در این زمینه همراهی کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آمار زایمان سزارین و طبیعی در کشور گفت: 46 درصد زایمان‌ها در کشور به صورت سزارین است این در حالیست که متوسط زایمان سزارین در دنیا بین 15 تا 25 درصد است و در بسیاری از جاها شاگرد اولیم که ای کاش نبودیم.

طریقت منفرد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره زمان ابلاغ تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال 92 گفت: در این زمینه وظیفه‌مان را در شورای عالی بیمه انجام دادیم. تعرفه‌ها اکنون در دولت است نمی‌دانم چرا ابلاغ نمی‌شود اما فکر نمی‌کنم مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha