سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه اجرای کارت هوشمند موجب ساماندهی توزیع دارو و کاهش زیرمیزی در کشور می‌شود، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید هر چه سریع‌تر برای یکپارچه‌سازی بیمه‌ها و توسعه بخش سلامت کشور، طرح پرونده الکترونیک سلامت را به مرحله اجرا برساند.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت ‌وگو با خانه ملت، تجمیع بیمه‌های درمانی و اجرای طرح کارت هوشمند سلامت را برای بهبود وضعیت حوزه سلامت ضروری خواند وگفت: به طور حتم در شرایط کنونی بهداشت و درمان کشور نیازمند ساماندهی و اصلاح است.

نماینده مردم اردل، فارسان و کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اقدامات غیرکارشناسی و خودسرانه مسئولان حوزه سلامت کشور، افزود: این موضوع تنها به‌علت هرج و مرج در ساختار نظام سلامت کشور است که این اقدامات موجب شده حوزه سلامت از برنامه پنجم توسعه عقب بماند.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی حوزه سلامت یکی از محورهای برنامه پنجم توسعه است، گفت: با اجرای کارت هوشمند سلامت، تجمیع تمام بیمه‌ها از قبیل بیمه تامین‌ اجتماعی،‌ بیمه خدمات درمانی، بیمه بانک‌ها و بیمه روستایی، رخ می‌دهد و تمام اقشار کشور تحت پوشش یک بیمه قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه اجرای کارت هوشمند موجب ساماندهی توزیع دارو به‌‌ویژه داروهای خاص در کشور می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح میزان و زمان دریافت دارو از سوی بیماران به طور دقیق مشخص می‌شود و افراد سودجو دیگر قادر به دریافت دارو و توزیع آن نیستند.

عزیزی‌فارسانی با تأکید بر اینکه با اجرای کارت هوشمند سلامت ارتباط پولی بیماران با مراکز درمانی و پزشکان قطع می‌شود، گفت:‌ هم‌اکنون موضوع زیرمیزی در بیمارستان‌ها به یکی از مشکلات و دغدغه‌های مسئولان تبدیل شده، که این موضوع موجب افزایش فشار بر مردم و بیماران شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید هر چه سریع‌تر برای یکپارچه‌سازی بیمه‌ها و توسعه بخش سلامت کشور، طرح پرونده الکترونیک سلامت را به مرحله اجرا برساند، گفت:‌ تحقق این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان وزارتخانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha