عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با هشدار نسبت به وجود ترکیبات خطرآفرین نظیر شیشه در دارو‌های غیرمجاز لاغری، گفت: وزارت بهداشت و درمان وظایف خود را در بحث آگاهی بخشی و مقابله با توزیع و گسترش استفاده از دارو‌های غیرمجاز کاهش وزن رها کرده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با هشدار نسبت به وجود ترکیبات خطرآفرین نظیر شیشه در دارو‌های غیرمجاز لاغری، گفت: وزارت بهداشت و درمان وظایف خود را در بحث آگاهی بخشی و مقابله با توزیع و گسترش استفاده از دارو‌های غیرمجاز کاهش وزن رها کرده است.

ایرج عبدی در گفت وگو با خانه ملت، با تأکید بر افزایش استعمال مواد مخدر صنعتی در کشور، گفت: متأسفانه می‌توان ردپای این مواد را در برخی دارو‌های غیرمجاز لاغری و مکمل‌های ورزشی نیز دید که سلامت جوانان را نشانه گرفته است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت ودرمان وظایف خود را در بازدارندگی از توزیع و گسترش داروهای غیرمجاز لاغری رها کرده است، افزود: شیشه یکی از مواد مخدر صنعتی با عوارض بسیار خطرناک است که متاسفانه می‌توان رد پای آن را در بسیاری از مکمل‌های لاغری غیرمجاز و غیراستاندارد مشاهده کرد، در این میان مشاهده می شود که برخی مراکز نظیر آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی نیز اقدام به تبلیغ و توزیع استفاده از شیشه برای لاغری افراد می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید راهکاری عالمانه برای جلوگیری از شیوع استفاده از مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه در افراد در معرض خطر اتخاذ شود، گفت: تعداد قابل توجهی از مراجعات به بخش‌ فوریت پزشکی بیمارستان‌ها در حوزه مسمومیت‌های دارویی را افرادی تشکیل می د‌هند که در اثر ناآگاهی از پیامد‌های سوء دارو‌های لاغری غیر مجاز دچار عواقب مصرف مخدر‌هایی نظیر شیشه شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: از دارو‌های غیرمجاز لاغری حتی اگر شیشه را نیز کنار بگذاریم باز هم ترکیباتی وجود دارد که به دلیل اثرات سوء بر فیزیولوژی بدن، سلامت و ادامه حیات افراد را با مخاطرات جدی روبرو می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سکته‌های قلبی و مغزی، گرفتگی عروق، بیماری‌های پوستی و کلیوی، بیماری‌های روحی و اختلالات عصبی و هورمونی و مواردی از این دست از جمله عارضه‌های شناخته شده‌ای است که سلامت افراد در معرض مصرف مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه را تهدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha