سلامت نیوز: وزیر بهداشت اعلام کرد: متأسفانه هنوز جایگاه ماماها در کشور مشخص نشده و آنها بلاتکلیف هستند این مسئله یکی از عواملی است آمار سزارین را در کشور بالا برده است.

محمدحسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با فارس، افزود: یکی از آرزوهای من احیای طب عمومی و مراقبت‌های اولیه است که یکی از ارکان آن ماماها هستند.

وی گفت: اتفاقی که باید بیفتد این است که جایگاه ماماها مشخص شود و این مسئله با احیای طب عمومی مهیا می‌شود چرا که کارشناسان و تکنسین‌های مامایی در دل طب عمومی قرار دارند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: پزشکی کار تیمی است در حالی که متخصصان زنان 12 ماه سال را نمی‌توانند به تنهایی در خدمت بیماران باشد به همین دلیل به جای آنکه بگذاریم نوزادان خودشان به دنیا بیایند ما برای‌شان برنامه می‌گذاریم.

وی افزود: اینکه کار تیمی نداریم آمار سزارین را بالا برده است اما اگر به جایی برسیم که پزشکی به صورت تیمی انجام شده و پوشش شبانه‌روزی شود این وضعیت پیش نمی‌آید.

* تصویب بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران با بودجه سال 92


وزیر بهداشت در مورد وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از دلایلی که احیای دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران را در این زمان انجام دادیم بودجه‌ریزی کشور بوده است تا قبل از تصویب بودجه سال 92 تکلیف این دانشگاه نیز مشخص شود.

طریقت منفرد تصریح کرد: احیای این دانشگاه قبل از تصویب بودجه به مجلس این امکان را می‌دهد تا بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران را تصویب کند.

وی گفت: به نظر می‌رسد مجلس در پی تصویب بودجه مستقل دانشگاه علوم پزشکی ایران است و زمانی که قانون بودجه تصویب شد بودجه دانشگاه نیز به تصویب خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha