شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 72878
سلامت نیوز : همایش تکریم مقام استاد به شکرانه احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالن همایش‌های رازی درحالی برگزار شد که هنوز دانشجویان از احیا راضی نیستند و کارمندان هم چندان رضایتی به بازگشت ندارند. البته در این جشن چند روایت از احیا و یکی، دو گله وجود داشت.  محمدحسن طریقت‌منفرد، وزیر بهداشت روایتی دراماتیک از ماجرای احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ او گفت: در روز اول کاری خود در سال 92 زمانی که رنج دانشگاه علوم پزشکی ایران را که به آنها تحمیل شده بود دیدم سریعا تصمیم گرفتم این احیا انجام شود تا منشا خیر و برکت برای دانشگاهیان و مردم باشد.البته طریقت‌منفرد تا پیش از این گفته بود که برخی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از او خواسته‌اند تا دانشگاه احیا شود و البته نظر او هم نبوده و شورای گسترش آموزش پزشکی به آن رای داده است، اما اکنون می‌گوید خودش تصمیم گرفته دانشگاه ایران را احیا کند.  ‌اما مراسم احیا یک میهمان دیگر نیز داشت؛ دکتر محمدرضا منصوری، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران. او از بد‌رفتاری برخی استادان نسبت به دانشجویان گفت و از حذف عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران از مهر رزیدنت‌ها. 

او گفت: در حال حاضر برخی بیمارستان‌ها عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران را از روی مهر رزیدنت‌ها برداشته و مهر ایران را به‌جای آن گذاشته‌اند. این در حالی است که چون دانشگاه ایران ردیف بودجه‌ای ندارد بیمه پول نسخه‌ها را نمی‌دهد و درآمد بیمارستان‌ها مختل می‌شود.  منصوری همچنین گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از استادان در دانشگاه علوم پزشکی ایران بین دانشجویان تهران و ایران فرق قایل می‌شوند و مطالبی را عنوان می‌کنند که در شأن آنها نیست. ما به دانشگاه ایران قول همکاری داده‌ایم و وظیفه داریم که به استادان آنها کمک کنیم و سنگ‌اندازی نمی‌کنیم و دوست داریم به جایگاه بهتر از قبل برسند اما چنین اتفاقاتی در شرایط فعلی درست نیست.منصوری البته احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران را از تصمیمات مسوولان نظام دانست: مسوولان نظام تصمیمی را برای احیا گرفته‌اند و ما باید در جهت آن حرکت کنیم.  به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در صف مدیریت، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران و هیات‌رییسه برای اجرای برنامه‌ها تفاهم دارند، چراکه بحثی وجود ندارد. اما زمانی که مصوبات در حد اجرا می‌آید به مشکل برمی‌خوریم چون تصمیمات جدید در مسوولان رده‌بالا به خوبی هماهنگ می‌شود اما در بخش‌های پایینی این هماهنگی وجود ندارد.

او گفت: می‌توانیم عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران را از روی مهرها برداریم اما نیاز به اقدامات جزیی وجود دارد که به دلیل اینکه در زمان حساس و بحرانی قرار داریم ممکن است یک اقدام کوچک بحران‌آفرین شود.منصوری گفت: عجله‌ای که ناشی از احساس باشد را باید کنترل کنیم. تا تاریخ 31 تیرماه دانشگاه علوم پزشکی تهران باید عهده‌دار مدیریت آموزشی باشد و وقت انتقام‌گیری نیست. نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم و ایجاب می‌کند جو آرامی داشته باشیم و امیدوارم مجلس و معاونت مدیریت و راهبرد ریاست‌جمهوری به‌زودی ردیف بودجه‌ای را تعریف کنند.

همچنین مسعود اعتمادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران که در دوره ریاست باقر لاریجانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، رییس بیمارستان امام‌خمینی (ره) شده بود، گفت: مسوولیت‌های آموزشی تا 31 تیر‌ماه به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است و دانشجویان ورودی 90 و 91 مدرک خود را از تهران می‌گیرند. دانشگاه علوم پزشکی ایران معتقد است امکانات درخواست‌شده دانشگاه تهران را بدون منت در اختیارشان بگذارد و در مقابل مسوولیت و مدیریت آموزشی ورودی‌های 90 و 91 تا زمان فارغ‌التحصیلی با دانشگاه علوم پزشکی تهران است. یکی دیگر از سخنرانان مراسم، بهرام عین‌اللهی، معاون آموزشی وزیر بهداشت بود. او ادغام را باعث ناراحتی استادان دانشگاه علوم پزشکی ایران دانست: ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران که در دو سال و نیم گذشته رخ داد باعث ناراحتی استادان شد و نه فقط دانشگاه علوم پزشکی ایران بلکه دانشگاه‌های دیگر نیز از این اتفاق متاثر شدند.معاون وزیر گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران با سابقه 40ساله مولود انقلاب بوده است که در بسیاری از حوزه‌ها از جمله پرستاری و توانبخشی پیشتاز سایر دانشگاه‌ها بوده و فکر می‌کنم با شرایط امروز این دانشگاه سابقه دیرینه خود را ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha