یك فوق تخصص روانپزشكی كودك و نوجوان گفت: اعتیاد به اینترنت در بین جوانان كشور رو به افزایش است.

دكتر "مصطفی نجفی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بر لزوم انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه به منظور یافتن راهكارهای جلوگیری از شیوع اعتیاد به اینترنت تاكید كرد.

به گفته وی اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای مزایای بسیاری دارد، اما استفاده ممتد و ناصحیح از آن می‌تواند حالت تخریبی داشته باشد.

وی كه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی كودك و نوجوان شهركرد است، توضیح داد: شخص معتاد به اینترنت ساعت‌های طولانی در طول شبانه روز را به گشت و گذار در اینترنت می‌پردازد، چنین فردی از خواب، غذا، بهداشت و عملكرد شغلی خود هزینه كرده و صرف استفاده از اینترنت می‌كند.

به گفته وی با توجه به اینكه استفاده از اینترنت در كشور ما رایگان و یا ارزان نیست، افزود: همچنین فرد معتد به اینترنت ماهیانه هزینه نسبتا بالایی را بابت استفاده از اینترنت صرف می‌كند.

وی گفت: اعتیاد به اینترنت فرد را از فعالیت‌های اجتماعی دور نگاه می‌دارد و فرد به این نوع فعالیت‌ها علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و مدام به فكر اتصال به اینترنت است.

وی گفت: اما استفاده از اینترنت نمی‌تواند جای خالی روابط اجتماعی را پر كند و همیشه این افراد با یك نوع خلاء مواجهند.

دكتر نجفی ادامه داد: شخص معتاد به اینترنت زمانی كه خارج از اینترنت است حالت اضطراب، تنش، دلهره و نگرانی دارد و تا زمانی كه به اینترنت متصل نشود، این حالت‌ها در وی ادامه می‌یابد.

وی در مورد تحقیقی كه در خصوص اعتیاد به اینترنت در حال انجام است و تا یك ماه آینده پایان می‌یابد، گفت: جامعه آماری این تحقیق را پسران و دختران سال سوم دبیرستان تشكیل می‌دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha