سلامت نیوز: بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران با محوریت " نقص تکاملی و بیماری های اکتسابی دستگاه ادراری و تناسلی " 15 تا 18 اردیبهشت ماه جاری، همزمان با کنگره سالانه جامعه جراحان ایران در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر جواد نصیری، دبیر این کنگره با اعلام خبر فوق گفت: هدف از برپایی این کنگره تبادل تجربیات در زمینه شیوه های نوین درمان بیماری های مختلف کودکان در حوزه دستگاه ادراری و تناسلی میان متخصصان داخل و خارج کشور است.

وی ادامه داد: انجمن جراحان کودکان ایران با همکاری مرکز تحقیقات جراحی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مراکز جراحی کودکان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نسبت به برپایی این کنگره چهار روزه اقدام کرده است.

به گفته دکتر نصیری، رشته جراحی کودکان تمام زمینه های جراحی کودکان را به جز جراحی های مربوط به قلب، مغز،  چشم و ارتوپدی از بدو تولد و در مواردی پیش از تولد تا 18 سالگی در بر می گیرد.

وی افزود: انجمن جراحان کودکان ایران همه ساله موضوعی را به عنوان موضوع کنگره خود انتخاب می کند که با توجه به اهمیت و شیوع بیماری های اکتسابی (بیماری هایی که کودک پس از تولد بدان دچار می شود) و نقص تکاملی دستگاه ادراری در میان کودکان این مورد را به عنوان موضوع بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران، انتخاب کرده است.

دبیر بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران تصریح کرد: در کنگره امسال قرار است، 60 مقاله درارتباط با مشکلات سیستم ادراری، تنگی های حالب به لگنچه، اکستروفی مثانه (بازماندن مثانه از دوران جنینی)، اختلالات مجاری ادرار و ریفلاکس (برگشت ادرار به مثانه) و ابهام جنسی در نوزادان و کودکان و نحوه برخورد با این بیماری ها مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره بحث مفصلی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های نقص تکاملی جنین و جدیدترین روش ها در درمان فتق کشاله ران، نقص تکاملی مقعد و دستگاه ادراری با استفاده از لاپاراسکوپی از سوی سخنرانان ارایه خواهد شد، اضافه کرد: در این کنگره روش های مختلف جراحی در اختلالات حرکتی مثانه، جراحی جنین و موضوع مولکولار بیولوژی در تومور ویلمز از سوی سخنرانان داخل و خارج کشور مطرح خواهد شد.

گفتنی است در این کنگره همچنین مباحث مربوط به عفونت های ادراری، بی اختیاری ادراری، شب ادراری، سنگ های ادراری در کودکان، ختنه و سرطان های دستگاه ادراری تناسلی کودکان نیز عنوان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha