جراحان چینی در حین جراحی روی ریه‌های دختر خردسالی كه با مشكلات تنفسی دست به گریبان بود، از مشاهده چمن در حال رشد بر روی ریه‌های این دختر شگفت زده شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در ابتدا بیماری این كودك 10 ماهه كه در شهر زوكوی چین متولد شده است، ذات الریه تشخیص داده شد اما علائم بیماری پس از چندین روز درمان بهبود پیدا نكرد.


پدر این كودك در این زمینه گفت: پس از اینكه حال دخترم بهتر نشد تصمیم گرفتیم او را به بیمارستان دیگری در پایتخت منتقل كنیم كه در آنجا نیز بیماری او را نوع نادری از ذات‌الریه تشخیص دادند كه بازهم با وجود درمان علائم بیماری بهبود نیافت. در نهایت پزشكان تصمیم گرفتند جراحی باز روی سینه او انجام دهند.


رئیس گروه جراحی نیز گفت: ما از دیدن یك قطعه 3 سانتی‌متری چمن كه در حال رشد كردن روی ریه راست این كودك بود بهت زده شدیم.


وی افزود: پزشكان چمن را از روی ریه برداشتند و این كودك هم اكنون رو به بهبود است. والدین این كودك می‌گویند این چمن از همان نوع چمن در حیاط منزل آنها است كه دختر كوچكشان اغلب در آنجا بازی می‌كند.


پزشكان اظهار داشتند: این امكان وجود دارد كه تخم چمن با تنفس از راه بینی كودك وارد دستگاه تنفسی وی شده و در آنجا تحت شرایط مناسبی شروع به رشد كرده باشد اما چنین چیزی در گذشته هرگز مشاهده نشده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha