سلامت نیوز : رییس هیات مدیره انجمن تالاسمی با بیان اینکه میزان موالید تالاسمی در کشور کاهش چشمگیری داشته است، گفت: در بعضی استان‌ها همچنان شاهد تولد بیماران مبتلا به تالاسمی هستیم اما با اطلاع رسانی، آگاه سازی در جهت پیشگیری از این قضیه گام برمی‌داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مجید آراسته در برنامه روز جهانی تالاسمی، دغدغه اصلی بیماران مبتلا به تالاسمی را بحث دارو دانست و عنوان کرد: سال گذشته با وقفه‌هایی در زمینه ارائه دارو مواجه بودیم اما امیدواریم با توجه به قول‌هایی که وزارت بهداشت داده است در سال جاری سیاست گذاری‌های لازم انجام شود تا تمامی مبتلایان به تالاسمی در سراسر کشور داروی مورد نیازشان تامین شود.

وی ادامه داد: یک سری از داروها هستند که به دلیل شرایط خاص و وابستگی دارویی و نیز با توجه به نظر پزشکان باید خارجی باشند. هرچند بعضی از داروها در کشور تولید می‌شوند اما امیدواریم سیاستگذاری‌های لازم در مورد داروهای وارداتی نیز انجام شود.

وی همچنین به بحث کیسه‌های خون و مشکلات و حساسیت‌هایی که بر اثر تزریق آنها در اواخر سال گذشته برای بیماران مبتلا به تالاسمی اتفاق افتاده بود، گفت: با توجه به گزارش‌های برخی از مراکز درمانی و نیز با پیگیری سازمان انتقال خون این مسئله ریشه یابی شد و پس از آن مشکلی در مورد حساسیت‌های خونی گزارش نشده است.

آراسته خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه بررسی‌های انجام شده توسط سازمان انتقال خون در این خصوص به زودی اعلام شود.

رییس هیات مدیره انجمن تالاسمی در پایان با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌ای در سراسر دنیا به منظور یادآوری مسائل مربوط به کسانی که درگیر تالاسمی‌ هستند برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال شعار روز جهانی تالاسمی به برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب برای هر فردی که دچار این بیماری است، می‌باشد.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری این ویژه برنامه‌ها مسائل و مشکلات این دسته از بیماران مطرح شود تا بتوانیم تجهیزات، دارو و خون مناسب را برای آنها تهیه کنیم تا بتوانند به توانمندی‌های خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha