شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 72912
سلامت نیوز : سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طرح ملی غربالگری فشار خون بالا و تعیین تناسب وزن افرادی بالا 30 سال از «امروز» 14 تا 19 اردیبهشت ماه در مراکز بهداشتی ـ درمانی شهری و روستایی استان اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محبوبه طباطبایی‌چهر اظهار کرد: این طرح از سوی کمیته آموزش طرح غربالگری پایش سلامت ایرانیان که در دانشکده پرستاری و مامایی مستقر است و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت هم زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: تعیین وضعیت بزرگ‌سالان ایرانی از لحاظ فشار خون، وزن و قد هدف کلی طرح است و در این بررسی به غربالگری و گرد‌آوری، پردازش و تحلیل داده‌های مهم‌ترین عوامل خطر بیماری قلبی، عروقی شامل فشار خون بالا، اضافه وزن و چاقی پرداخته می‌شود.

طباطبایی‌چهر تاکید کرد: 554 دانشجوی این دانشگاه در اجرای این طرح شرکت می‌کنند و طرح در مراکز بهداشتیـ درمانی و پایگاه‌های بهداشتی شهری، مراکزی از قبیل مدارس، پایانه مسافربری، اماکن زیارتی، فرودگاه و ستادهایی که تعیین شده و هم چنین در خانه‌های بهداشت روستایی، اجرا می‌شود.

سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تمامی متولدان سال‌های قبل از 1362 می‌توانند برای تست غربالگری فشار خون به مراکز یاد شده مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha