سلامت نیوز : لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس، افزود: سرکشی و بازرسی از باشگاه‌های ورزشی را افزایش داده‌ایم تا مکمل‌های غیرمجاز به فروش نرسد و اگر مکمل‌های مجاز تجویز می‌شود حتماً زیر نظر پزشکان ورزشی و متخصصان تغذیه باشد.

وی ادامه داد: رشته‌هایی مانند وزنه‌برداری و کشتی تمایل به مصرف مکمل دارند که با نظر کارشناسان تغذیه باید انجام گیرد اما در ورزش‌های همگانی مصرف مکمل ضرورتی ندارد.

پورکاظمی گفت: بیشترین داروهای مکمل بدنسازی در باشگاه‌های پرورش اندام توزیع می‌شود که در 2 یا 3 سال اخیر از باشگاه‌ها جمع‌آوری شده و به داروخانه‌ها منتقل شده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: با بازرسی‌های انجام شده از روند صعودی مصرف داروهای غیرمجاز در سطح باشگاه‌ها جلوگیری شده و این در حالی است که در چند ماه اخیر مصرف این داروها به شدت افزایش یافته بود و به همین دلیل بازرسی‌ها را افزایش دادیم.

وی مصرف داروهای رسمی دوپینگ در کشور را بالا ندانست و گفت: ورزشکاران رشته قهرمانی و حرفه‌ای مرتب آزمایش می‌دهند و مهمترین مکمل‌های دوپینگ که تاکنون مصرف شده انواع هورمون‌ها و ترکیبات غیرمجازی است که در باشگاه‌ها مصرف شده است.

پورکاظمی گفت: در زمینه داروهایی که دارای عوارض هستند یا دوپینگی محسوب می شوند در حوزه ورزش‌های قهرمانی و همگانی بروشورهای متعددی چاپ شده و در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha