سلامت نیوز : عبدالرحمان رستمی در گفت و گو با پانا، با انتقاد از مبادله شدن ارز دارو، اظهار کرد: دولت میزان 2200 میلیارد تومان اعتبار بابت مابه التفاوت قیمت دارو و داروهای گران قیمت در سال جاری به عنوان یارانه اختصاص داده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به علت آنکه در قانون بودجه امسال، ارز مرجع برای اولویت های یک و 2 نیز حذف می شود، با افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی مواجه خواهیم بود. البته این مبلغ برای جبران این افزایش قیمت در لایحه بودجه این مقدار اعتبار در نظر گرفته شد که به صورت یارانه به دارو و تجهیزات پزشکی تعلق خواهد گرفت.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه این میزان توسط دولت اختصاص پیدا کرده است و از طرفی ارز مرجع نیز برای تامین دارو حذف شده است اما تمام تلاش ما این است که قیمت دارو افزایش پیدا نکند و مردم تحت فشار نباشند.
وی خاطرنشان کرد: البته متاسفانه هنوز از سوی مسئولان برای اینکه مبلغ یارانه به کدام بخش تعلق بگیرد، تصمیم گیری نشده است و نمایندگان مجلس نسبت به محل تامین این اعتبار در بودجه امسال دچار تردید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha