سلامت نیوز : زهرا سجادی در گفت وگو با پانا، در این‌باره اظهار کرد: لایحه افزایش زمان مرخصی زایمان پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مطرح شد که به آن ایراد گرفتند. به این معنی که تأمین منابع مالی برای افزایش مرخصی زایمان مادران و مرخصی پدران ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: دلیل شورای نگهبان برای ایراد از این مصوبه این است که باید هزینه طرح مشخص باشد و ردیف بودجه ای برای آن مشخص شود که اگر اینگونه شود مشکلی نخواهد داشت.
معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری همچنین با اشاره به موافقت هیات دولت با لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه نیز گفت: در جلسه روز هشتم اردیبهشت ماه هیات دولت با افزایش زمان مرخصی زایمان و همچنین دو هفته نیز به آقایان جهت مراقبت از همسر و فرزندانشان مرخصی داده شود، موافقت شد و در واقع این موضوع مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.
سجادی با تأکید بر اینکه بررسی لایحه افزایش زمان مرخصی زایمان از دستور کار خارج نشده بود، اظهار کرد: البته در حال حاضر منابع مالی لازم برای تحقق این امر پیش بینی شده و در دستور کار هیات دولت قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که لایحه افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه تا پایان دولت دهم عملیاتی شود.
به گزارش پانا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال ۱۳۹۱، با تصویب جزئیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده، ‌افزایش مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه و پیش‌بینی دو هفته مرخصی اجباری برای پدران را به تصویب رساندند و مقرر کردند که این قانون به مادرانی که فرزندشان هنوز ۹ ماهه نشده نیز تسری یابد.
نمایندگان مجلس با ۱۵۵ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۲۳ نماینده حاضر، این لایحه را به تصویب رساندند که این مصوبه از سوی شورای نگهبان به دلیل ایجاد بار مالی رد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha