شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 72926

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دریافت پیام‌های مردمی توسط سامانه 1490 با 80 اپراتور که در آینده نزدیک به 120 اپراتور می‌رسند، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدحسن طریقت منفرد با بیان این مطلب، گفت: مردم می توانند مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی خود را با شماره 1490 در میان بگذارند و این سامانه در آینده نزدیک به صورت تصویری نیز مشکلات مردم را در بیمارستان ها رصد کرده و به مسئولان مربوطه گزارش خواهد کرد.

پرسنل بیمارستان‌ها از فرهیخته‌ترین اقشار جامعه‌اند

وزیر بهداشت با بیان این که نباید تصور کنیم پرسنل زحمت کش بیمارستان ها در وضعیت کنونی این مراکز مقصرند، گفت: این پرسنل از فرهیخته ترین اقشار جامعه هستند و من از زحمت کشان بخش بهداشت و درمان که بسیاری از آنها وظیفه شناس هستند، قدردانی کرده و تاکید می کنم باید به علتهای این نارسایی‌ها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا معادله‌ای که در بخش بهداشت و درمان حاکم است سپردن اختیارات به بیمارستان ها و پشتیبانی توسط ستادهاست، افزود: با سپردن اختیارات به پزشکان و مدیران بیمارستان ها علاوه بر رعایت شأن آنان موجب کسب رضایتمندی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی خواهیم شد.

قانون زیرمیزی نیاز به اصلاح دارد

وی در برنامه شب گذشته «نبض» شبکه خبر سیما در پاسخ به پرسش مجری در خصوص روند مبارزه با زیرمیزی، با اشاره به اینکه قانون فعلی برخورد با دریافت زیرمیزی توسط پزشکان در سال 1334 تصویب شده و نیاز به اصلاح و بروز رسانی دارد، گفت: مجلس برای اصلاح این قانون اعلام آمادگی کرده است ولی کار اصولی تر این است که علل دریافت زیرمیزی رصد شده و از بین بروند، هرچند برخورد با معلول ها هم جزو وظایف ماست.

پشتیبانی ریاست جمهوری از اجرای پزشک خانواده در تهران

دکتر طریقت منفرد به قول معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبنی بر پشتیبانی از اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران اشاره کرد و گفت: در بودجه سه دوازدهم برای پزشک خانواده اعتباری لحاظ نشده است ولی معاونت ریاست جمهوری و شخص آقای مرادی به بنده قول داده‌اند برای اجرای پزشک خانواده در تهران پشتیبانی‌های لازم را به عمل خواهند آورد.

وی افزود: پزشک خانواده علاوه بر اینکه تکلیف 17 ساله قانونی کشور است، از دغدغه های ریاست محترم جمهوری است و باید اجرا شود منتهی شرط اجرای آن اولاً احیای طب عمومی و ثانیاً ایجاد آموزش پزشکی متناسب با مناطق مختلف کشور است که برنامه ریزی های آن در وزارت بهداشت در دست پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha