سلامت نیوز : دبیر اجرایی کنگره بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی گفت: به دلیل تماس فیزیوتراپیست‌ها با اشعه و ضرری که به بدن آنها می رساند به باید حق اشعه بگیرند و زودتر از موعد بازنشسته شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ هوشنگ امامی در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی که امروز در دانشكده توانبخشی برگزار شد، از پایین بودن تعرفه های فیزیوتراپی انتقاد کرد و افزود: تعرفه های فعلی جوابگوی هزینه های کلینیک های فیزیوتراپی نیست به نحوی که برای اداره کردن کلینیک ها با مشکل مواجه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه های فیزیوتراپی باید تغییر کند، افزود: تعرفه ها اگر به همین منوال ادامه پیدا کنند این مردم هستند که متضرر می شوند زیرا کیفیت درمان پایین خواهد آمد.

امامی در ادامه از نبود دبیرخانه فیزیوتراپی در وزارت بهداشت انتقاد کرد و افزود: برای پیگیری مشکلات فیزیوتراپیست ها باید یک دبیرخانه فیزیوتراپی در وزارت بهداشت و در استان ها مدیر کل فیزیوتراپی در معاونت درمان وزارت بهداشت ایجاد شود.

امامی همچنین مشکل دیگر فیزیوتراپیست ها را اعمال نشدن قانون ارتقاء بهره وری در مورد آنها ذکر کرد و افزود: به دلیل تماس فیزیوتراپیست ها با اشعه و ضرری که به بدن آنها می رساند، باید حق اشعه بگیرند و زودتر از موعد بازنشست شوند.

امامی با تاکید بر اینکه مسئولیت تمامی مراکز فیزیوتراپی باید به فیزیوتراپ ها سپرده شود، افزود: البته در این زمینه 90 درصد مساله حل شده و تنها 10 درصد باقی مانده است.

وی همچنین خواستار در نظر گرفتن کرسی برای فیزیوتراپ ها در سازمان نظام پزشکی شد و افزود: فیزیوتراپ ها در سازمان نظام پزشکی کرسی مستقل ندارند و زیر مجموعه لیسانسه های پروانه دار هستند که هیچ سنخیتی با فیزیوتراپی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha