سلامت نیوز : فریدون حسنوند ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در استان بوشهر اظهار داشت: با وقوع سیل در منطقه زلزله‌زده بوشهر تقریبا تمام اقلام امدادی که در این مدت بین مردم توزیع شده بود اعم از پتو، چادر، و اقلام خوراکی از بین رفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه طبق آمارها، بارندگی یک سال استان بوشهر طی دو سه ساعت رخ داده افزود: 120 میلی‌متر در طی مدت کوتاه باران باریده و با سرریز‌شدن آب‌بندها این میزان به 150 میلی‌متر افزایش یافته است.

به گفته استاندار بوشهر با وقوع سیل در دو سه روز اخیر تمام زمین‌های کشاورزی شهرستان دشتی کاملا تخریب شده است و ما انتظار داشتیم که سیل دو هزار نفر را با خود ببرد که با خواست خدا این اتفاق نیفتاد.

حسنوند اقدامات مدیریت بحران در این استان اشاره کرد و گفت: با شناسایی مسیرها و گذرهایی که احتمال می‌دادیم آب آنها را تخریب کند و راه را بند بیاورد تجهیزات و بولدوزرهایی را بر سر جاده‌ها قرار دادیم.

از طرفی رئیس ستاد مدیریت بحران استان بوشهر گفت: همچنین دهها دستگاه اتوبوس و مینی‌بوش را برای انتقال افراد از چادرها در منطقه زلزله‌زده آماده کردیم تا آنها را به مدارس، مساجد و ورزشگاه آماده شده در شهر هرمز انتقال دهیم ولی اغلب مردم تمایل داشتند که در کنار منازل تخریب شده خود بمانند.

حسنوند اظهار داشت: معمولا با ایجاد سیل‌بند در مسیر آب‌راه پیش‌بینی می‌شود که با بارش‌های منطقه تا 50 سال این سیل‌بند‌ها اثربخشی داشته باشند. اما در برخی اوقات با شکسته شدن این سیل‌بندها محاسبات ما تغییر می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: پیرو مصوبه دولت و اختصاص بودجه برای زلزله کمک‌هایی هم برای سیل اخیر بوشهر اختصاص یابد.

حسنوند با اشاره به اینکه استان بوشهر مستعد تمام بلایای طبیعی است افزود: از طرفی عبور کشتی‌ها و وجود ده‌ها سکوی نفتی در خلیج‌فارس نیازمند تقویت پایگاه‌های امداد و نجات دریایی و هوایی است که باید بازنگری شود.

وی گفت: حداقل دو فروند بالگرد و دهها قایق تندروی امداد و نجات در بوشهر باید مستقر شوند چرا که این استان بیش از 700 کیلومتر ساحل را با طوفان‌های مختلف پیش‌رو دارد.

استاندار بوشهر در مورد نقش تخصیص درآمد حاصل از نفت به استان‌هایی چون بوشهر برای تجهیز این استان خاطر نشان کرد: در دولت نهم و دهم مصوب شد تا دو درصد از درآمد حاصل نفت را به مناطق محروم و نفت‌خیز اختصاص دهند که در مجلس این امر محقق نشد و اگر این اتفاق می‌افتاد حداقل سالانه بیش از هزار میلیارد تومان به استان اختصاص می‌یافت و بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی رسانه‌های بیگانه وجود نیروگاه اتمی بوشهر را عامل زلزله‌های اخیر عنوان می‌کنند گفت: کل پس لرزه‌ای که در منطقه نیروگاه اتمی بوشهر احساس شد دو ریشتر بود و رسانه‌های خارجی سعی می‌کنند تا جهت حوادث و اتفاقات را به سمت نیروگاه اتمی بوشهر سوق دهند و این نیروگاه را تهدیدی برای خلیج‌فارس عنوان کنند.

وی در ادامه این نشست با تقدیر از زحمات جمعیت هلال‌احمر در امداد‌رسانی زلزله بوشهر گفت: تنها 6 ساعت پس از وقوع زلزله کار آوار‌برداری و نجات افراد انجام شد و توزیع اقلام امدادی آغاز گردید که این امر ناشی از عملکرد این جمعیت است.

به گزارش خبرنگار فارس، پس از این بازدید توزیع یک هزار دستگاه کولر گازی با حضور رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر و معاون عمرانی استاندار بوشهر در بین زلزله‌زدگان آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha