شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 72939

سلامت نیوز : محمد رستگار پور در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: تیم‌های درمان اضطراری معمولاً متشکل از 11 نفر اعم از پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت تغذیه و بهداشت روان هستند که خدمات اضطراری درمان را به آسیب‌دیدگان بحران‌های مختلف از جمله زلزله ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از 3 هفته اخیر تاکنون، تیم‌های درمان اضطراری از استان‌های فارس، خوزستان، هرمزگان و کرمان در منطقه حضور یافته‌اند، افزود: حضور این تیم‌ها به صورت چرخشی بوده و اکنون تیم استان کرمان مشغول ارائه خدمت به زلزله‌زدگان بوشهری است.

به گفته رستگارپور، تاکنون بیش از 3 هزار نفر تحت معاینه و درمان اضطراری قرار گرفته‌اند و دارو به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر استان بوشهر تأکید کرد: بیشتر این خدمات در منطقه درویشی، باغان و کردگان ارائه شده و تیم اضطراری استان کرمان در اقدامی خاص، دندانپزشک را نیز جزء تیم خود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: تیم دندانپزشک تاکنون بیش از 100 نفر از مردم زلزله زده بوشهر را تحت معاینه قرار داده‌اند و خدماتی مانند جرمگیری و کشیدن دندان برای آنها انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha