سلامت نیوز : علی سنگی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت:با توجه به این‌که سیاست‌های کلان جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت ابلاغ شده همه دستگاه‌های مرتبط موظف هستند تا در تحقق این امر گام‌های موثری بردارند.

وی تصریح کرد: کمیسیون بهداشت به‌عنوان یک اصل و نیز کمیسیون اجتماعی بعنوان فرع جلسات متعددی داشته و از راه اصلاح قوانین مربوط به جمعیت می‌تواند در این عرصه ایفای نقش کند.

سنگی تاکید کرد: وزارت بهداشت موظف است در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان این حوزه اقدامات موثری را انجام دهند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اذعان داشت: حوزه سلامت جمعیت وزارت بهداشت درصدد است تا دستورالعمل اجرایی را درباره افزایش جمعیت در کشور تدوین کرده و آن را به همه دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کند.

وی افزود: لازمه این حرکت، تعامل با سایر بخش‌ها، همکاری با صاحبنظران و بازنگری سیاست‌ها در راستای اهداف بلند مدت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

علی سنگی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در پایان گفت: با توجه به اهمیت این امر و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت، ضرورت دارد تا هماهنگی های بین بخشی و درون بخشی و همچنین حمایت‌های نهادهای دولتی و غیر دولتی اخذ جمعیت صورت گیرد و رسانه‌ها و صدا و سیما نیز در این عرصه نقش موثری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha